Việc làm
- Reviews
- Việc làm
- Mức lương
- Phỏng vấn
- Tổng quan
Phúc lợi
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Đồng phục
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
I Recruitment & Talent Acquisition:
-Manage the full recruitment lifecycle, including job postings, resume screening, conducting interviews, and hiring new employees.
-Collaborate with department heads to understand hiring needs and workforce planning.
- Interview and final hiring process
II Employee Relations:
-Act as a point of contact for employee concerns, grievances, and disputes.
-Foster a positive workplace culture through employee engagement initiatives.
-Resolve conflicts and promote open communication between management and staff.
-Ensure that company policies and practices are aligned with employee needs and legal requirements.
III Performance Management:
-Lead the performance appraisal process, helping managers assess employee performance and provide constructive feedback.
-Assist with the development and implementation of employee development plans and career progression pathways.
-Promote and manage recognition and reward programs to motivate and retain employees.
IV Compensation & Benefits:
- Oversee the organization’s compensation structure, ensuring it is competitive and equitable.
- Manage employee benefits programs, including health insurance, retirement plans, and wellness initiatives.
- Conduct salary benchmarking and adjust compensation packages as needed to retain top talent.
- Ensure the C&B are processed appropriately and timely; manage Personal Income Tax (PIT), including registrations and PIT finalization.
- Manage Attendance Records, Leave administration and Insurance compensation.
- Draft decisions on commendation and reward, discipline, labor contract termination, and relevant letters
V HR Policies & Compliance:
- Develop, implement, and enforce HR policies and procedures that comply with labor laws and industry standards.
- Ensure that all HR activities adhere to local laws, as well as company policies.
- Handle HR audits, internal investigations, ISO and legal compliance matters.
VI HR Administration:
Manage employee records, ensuring they are accurate, up to date, and confidential.
Coordinate and manage the HR department’s budget and resources.
Provide administrative support for HR functions, including preparing reports, documentation, and HR-related correspondence.
VII Training & Development:
- Conduct new staff orientation on organization, and internal labor rules.
- Overall in charge of Training administration.
VIII Regional Report, program and Workday project
- Ensure to implement Regional Programs
- Serve as the main contact for the implementation of regional projects in Vietnam.
- Follow Workday project and implementation
IX HR shared service with Rhenus Warehousing
- Act as HRM in Rhenus Warehousing
- Supervise, review and implement strategic HR Policy, System, Procedures, Policies, Regulations & Guidelines in compliance with Vietnamese laws and ensure good implementation;
- Give advice about the law to Directors in circumstance cases;
- Ensure the C&B are processed appropriately and timely; manage Personal Income Tax (PIT), including registrations and PIT finalization.
- Support Recruitment for Manager Role
- Delivery Regional projects and policy
- Manage Healthcare
Yêu Cầu Công Việc
- Proficient in English
- Skilled in planning and develop long-term plans and programs and to evaluate work accomplishments.
- Good management skills, and high sense of responsibility, positive work attitude.
- Excellent human problem solving skills
- Ability to develop relations with people
- Skilled in negotiation, communication, interpersonal and presentation.
- Good knowledge of Labour Law
- At least 3 years working experience in related field is required for this position
- Graduated from university with relevant faculty
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
Tập đoàn Rhenus là nhà cung cấp dịch vụ hậu cần hàng đầu với hoạt động toàn cầu và doanh thu hàng năm là 8,6 tỷ EUR. Rhenus có 39.000 nhân viên trên 1.120 địa điểm ở hơn 60 quốc gia.. Tập đoàn Rhenus cung cấp các giải pháp cho nhiều lĩnh vực khác nhau để hoàn thiện chuỗi cung ứng, bao gồm hoạt động vận tải đa phương thức, kho bãi, thủ tục hải quan cũng như các dịch vụ giá trị gia tăng sáng tạo.
Review RHENUS LOGISTICS LTD,.
Review Highlights
Cập nhật 11/12/2025
Ưu điểm
-
Nhiều cơ hội học hỏi và phát triển kỹ năng, môi trường làm việc tích cực (47 reviews)
-
Đào tạo bài bản, hỗ trợ tốt cho người chưa có kinh nghiệm (68 reviews)
-
Lương khá và có nhiều phúc lợi, ngày nghỉ và hoạt động cho nhân viên (92 reviews)
-
Đội ngũ thân thiện, lãnh đạo cởi mở và tạo không khí làm việc tích cực (56 reviews)
-
Công việc công bằng, đồng nghiệp hợp tác, có cơ hội phát triển nội bộ (101 reviews)
Nhược điểm
-
Quản lý thiếu chuyên môn, dễ thiên vị và thăng chức dựa trên cảm tính (73 reviews)
-
Khối lượng công việc cao và luôn trong trạng thái bận rộn (38 reviews)
-
Một số bộ phận tổ chức chưa rõ ràng, nhiệm vụ không minh bạch (84 reviews)
-
Mức lương thấp so với công sức bỏ ra ở vài vị trí (57 reviews)
-
Thiếu định hướng rõ ràng, quản lý vi mô gây khó chịu cho nhân viên (102 reviews)
Ngày nghỉ phép và ngày lễ nhiều, có các cơ hội để tích lũy kinh nghiệm. Quản lý chuyên môn kém, thăng chức nhờ vào sự thiên vị. (gl)
Công ty có rất nhiều phúc lợi, ngày nghỉ và ngày lễ. Rất nhiều sự thiên vị, mức lương rất thấp so với khối lượng công việc bạn phải bỏ ra. (gl)
Môi trường làm việc tốt và đội ngũ hỗ trợ rhenus giống như một gia đình. Lãnh đạo dễ gần và có chính sách cởi mở. (anbitionbox)
Những nghề phổ biến tại RHENUS LOGISTICS LTD,.
Bạn làm việc tại RHENUS LOGISTICS LTD,.? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn