Report to: Oral Vietnam Category Lead
WL: 1M | Location: Vietnam
*** Internal candidate identified through succession planning ***
DCom channels (Pureplay, SCom and Omni) currently contribute to Oral Turnover with an incredible accelerated growth rate. The constantly- changing shopping and browsing behavior of these channels calls for a dedicated personnel to create, update and engage our online shoppers with attractive and conversable product superiority contents. This scope would offer a massive learning experience in portfolio understanding and content creation.
Furthermore, rising along with DCom channel sales, Other-Say/ Influencer has also been on the rise with thousands of new content creators stepping into the scene every month. Unilever brands have been stepping up to be Social 1st and Digital-led in its marketing approach. With lots of focus in the realm, this scope is also created to ask for a strategic thinker in establishing Influencer/ Other-Say frameworks as a total approach for Oral. The position also calls for Main/ Repeated Influencer Relationships management.
MAIN PURPOSE OF THE JOB:
- DCom Content Lead – Lead the development and deployment of DCom Online Assets for all brands belong to Oral category. Ensure brand consistency and content-that-convert quality across.
- Other-Say Lead - Lead influencer marketing strategy, and agency management. Cultivate and manage critical 1:1 endorsement relationship with key influencers.
DCOM CONTENT LEAD
- Develop and execute DCom Content & Assets aligned with our Oral brands overall marketing objectives, target audience, and commercial deals.
- Manage the asset creation briefing process, ensuring clear communication of campaign objectives, brand guidelines, content expectations, legal requirements and measurement frameworks - with a keen sense of what works in the space and how to be authentic, and how to collaborate with brand team, CDB and CSP team to ensure content is fit for channel
- Track campaign performance metrics, analyse data to measure ROI, and generate actionable insights to optimize and improve on further DCom content/ asset.
- Develop and execute a comprehensive influencer marketing strategy aligned with our Oral brands overall marketing objectives, target audience, and budget.
- Conduct in-depth market research to identify emerging trends, platforms, and potential influencer partnerships within the beauty industry.
- Be deeply embedded in the influencer community within the designated market, possessing a strong understanding of the influencer landscape, trends, and key players.
- Identify, vet, and onboard a diverse roster of influencers who align with the brand's values, aesthetic, and target audience, cultivating strong, long-term relationships - both at the campaign level and always on.
- Understand and can engage in paid and earned community building.
- Cultivate strong, long-term relationships with key influencers.
- Manage the influencer briefing process, ensuring clear communication of campaign objectives, brand guidelines, content expectations, legal requirements and measurement frameworks - with a keen sense of what works in the space and how to be authentic, and how to collaborate with brand team to ensure content is fit for channel
- Understanding of paid media models and how to drive engaged reach at scale.
- Collaborate with influencers on content development, ensuring brand alignment, high-quality outputs, and adherence to agreed-upon timelines.
- Track campaign performance metrics, analyse data to measure ROI, and generate actionable insights to optimize future influencer collaborations.
Other tasks assigned by line manager
Direct Report:
- None
Relevant Experience
- 2-3 years brand management experience in an FMCG environment.
- Experience in dealing, managing influencers relationships.
- Strong exposure to Social & Digital Marketing space.
- Proven experience specifically in influencer marketing, ideally within the beauty or lifestyle industry. This experience should include a strong understanding of influencer ecosystems, commercial models, and relationship management.
Vào năm 2012, TẬP ĐOÀN CENTRAL RETAIL VIỆT NAM bắt đầu hoạt động kinh doanh tại Việt Nam với lĩnh vực thời trang. Chỉ sau 10 năm hoạt động, Central Retail đã từng bước phát triển và thay đổi hoạt động thương mại bán lẻ tại Việt Nam.
Ngày nay, công ty tự hào tiếp đón trung bình 175,000 lượt khách mỗi ngày tại hơn 340 cửa hàng & trung tâm thương mại trải dài khắp 40 tỉnh thành trên cả nước, với tổng diện tích bán lẻ lên đến hơn 1,000,000 mét vuông, tạo công ăn việc làm cho khoảng 15,000 người lao động tại Việt Nam.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng chính sách bảo hiểm xã hội, bảo hiểm y tế, bảo hiểm thất nghiệp,….
- Được tham gia bảo hiểm tai nạn cá nhân 24/24 cho chính bản thân và gia đình theo quy định của công ty
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hằng năm
- Party kỷ niệm công ty, sinh nhật sếp, tiệc cuối năm, các ngày sự kiện….
Lịch sử thành lập
- Năm 2012, Hoạt động tại Việt Nam với các nhãn hàng thời trang
- Năm 2015, Mua lại Nguyễn Kim và Hợp tác với Lan Chi
- Tháng 4/ 2016, Mua lại Big C Việt Nam
- Năm 2017 - 2018, Ra mắt các nhãn hàng riêng như Kubo, hello beauty, look Cool
- Tháng 1/ 2018, Ra mắt mô hình trung tâm thương mại GO! tại Việt Nam
- Năm 2019, Tái định vị thương hiệu Big C thành GO! và tập trung chiến lược đa kênh
- Năm 2021, Mở thêm 3 siêu thị GO! mới và ra mắt cửa hàng mini go! đầu tiên
- Năm 2022, Mở thêm 1 siêu thị GO! mới và ra mắt siêu thị Tops Market đầu tiên theo khái niệm mới về Tops tại Việt Nam
Mission
- Central Retail làm cho cuộc sống của khách hàng dễ dàng hơn nhờ vào đội ngũ nhân viên nhiệt huyết, được trao quyền, tương tác hiệu quả trên nền tảng hợp tác và tư duy khởi nghiệp.
Review Central Retail Vietnam
Môi trường chuyên nghiệp(GL)
Môi trường không lành mạnh(GL)
Môi trường thì còn tùy bạn làm bộ phận nào nữa. Mình thì thoải mái, đi muộn về sớm tí cũng không sao, Buyer sẽ được cấp lap miễn phí, sếp ok(Fb)