Job Summary
The Procurement Supervisor is responsible for strategically sourcing, contracting, and managing the company's packaging supply to support production and business objectives.
Job Responsibilities
Ensure that the supply of packaging for the company is executed according to the 7Rs: right type - right quantity - right time - right place - right quality - right price - right service (payment methods, trade regulations, accounts receivable, etc.).
Classify, evaluate, and maintain current suppliers using a specific scoring system according to MPO standards, while also successfully developing new and capable suppliers.
Procurement Process Management: Ensure the procurement process is executed correctly and in compliance with the company's internal rules and procedures, including identifying procurement needs, supplier search, contract negotiation, order management, and post-purchase performance monitoring.
Manage Purchase Orders according to the QUOTIF standard (QU - Quality: Meets required quality, OT - On Time: On time as required, IF - In Full: Full quantity as required) for any new Purchase Requests that arise during the year.
Monitor the implementation of contracts/purchase orders, and resolve any issues that arise during the supplier's contract execution to ensure on-time delivery.
Analyze the market and control the supply sources to ensure the availability of packaging both in the present and future.
Proactively share information and connect with other departments in handling issues related to delivery and quality.
Perform settlement and handle issues related to records, procedures, delivery, receipt, contract termination, and coordinate with the accounting department to complete payments to suppliers.
Report the work results and improvement proposals to the Procurement Director.
Other Requirements
- Minimum 3 years of relevant experience in an equivalent position at FMCG or food manufacturing companies is a major advantage.
- Knowledge of procurement, with understanding and awareness of the packaging marketplace.
- MS Office
- Business English
- Strategic Sourcing
- Supplier Relationship Management
- Procurement Operations
- Cross-functional Collaboration
- Negotiation & Persuasion
- Consumer Centricity
- Innovation
- Ownership
- Passion for winning
- Purposeful Leadership
- Business Acumen
- Learning Agility
- Dealing With Ambiguity
- Vision & Strategy
- Talent Catalyst
- Leading The Change
- Integrity & Trust
- Stakeholder Management
- Collaboration
- Planning
- Problem Solving
- Result Driven
- Bachelors in Economics or Other relevant fields
Công ty Cổ phần Mỹ phẩm Sài gòn (SCC) với hơn 40 năm kinh nghiệm trong ngành mỹ phẩm. Trong nhiều năm qua, SCC đã không ngừng sáng tạo và phát triển trở thành thương hiệu mỹ phẩm hàng đầu uy tín được tin dùng tại các thị trường trong và ngoài nước.
SCC đặc biệt chú trọng đến việc xây dựng hệ thống chi trả lương cho người lao động phù hợp với từng vị trí chức danh công việc, từng thời kỳ, từng giai đoạn phát triển đảm bảo tính khoa học, công bằng, linh hoạt, tương xứng hài hòa với mức độ cống hiến và cạnh tranh trên thị trường lao động.
Để đảm bảo tính công bằng, khách quan và nguyên tắc tương xứng giữa kết quả thực hiện công việc với thù lao CNV nhận được, chính sách lương của SCC luôn gắn liền & không tách rời với chính sách đánh giá hiệu quả công việc theo hệ thống KPI mà công ty đang áp dụng.
Song song với việc gắn Quy chế lương với kết quả đánh giá, SCC chủ trương xây dựng chính sách tiền lương hiệu quả dựa trên giá trị công việc của mỗi chức danh. Hàng năm, công ty luôn xem xét tăng lương cho các CNV dựa vào kết quả đánh giá công việc hàng tháng, hàng quý, và cả năm.