Keywords: Product Marketing, Industrial Lubricant, Operational Management, Product Lifecycle Management, Product Data Management, SKU Management
What You'll Do
As a Product Marketing Supervisor for Industrial Lubricants, you will play a crucial role in the operational management of the Metal Working Fluids and Industrial Lubricants portfolio. Your day-to-day responsibilities will include managing the product lifecycle from idea generation to product launching. You will also be responsible for coordinating cross-functional collaboration with various departments such as R&D, Supply Chain, Production, Finance and Sales. Additionally, you will manage the Product Database and Digital application for the Sales and Technical Service teams.
- Manage and keep updated Product Database and Digital application for the Sales and Technical Service teams
- Coordinate New Product Request, New Product Development and New Product Introduction Process
- Create, extend and keep updated Industrial products SKUs in SAP system
- Lead the process of creating new SKUs in SAP with different functions – R&D, Supply Chain, Production, QA, Sales, Finance
- Conduct secondary market research on customer needs, trends, product offerings, pricing, and consumption data using import/export databases, open sources, others.
- Lead product marketing materials development by working with agencies & designers independently
- Lead new product introduction & communication activities
- Support other regional activities around digital marketing (website development), content development, event marketing, brand management
As a Product Marketing Supervisor for Industrial Lubricants, you bring a wealth of experience from your time spent working in a manufacturing B2B company dealing with complex products. Your understanding of Product Management & Product Marketing activities is second to none. You have proven experience conducting competitor/market analysis and are proficient in MS Power Point/MS Excel. Your ability to work independently in an international environment, coupled with your strong communication skills and high degree of empathy for others’ perspectives and circumstances, makes you the ideal candidate for this role.
- Degree holder in Marketing / Engineering / Economics / Management
- At least 5 years working experience in manufacturing B2B company with complex products
- Understanding of Product Management & Product Marketing activities
- Experience in competitors / market analysis
- High level of MS Power Point / MS Excel proficiency
- Experience of working in international environment
- Proactive with strong communication skills
- English proficiency at Upper Intermediate Level or above
- Experience of working with 3rd party contractors / vendors
Our client is a global leader in the Industrial Lubricants sector. They are renowned for their commitment to innovation, quality, and sustainability. They offer a dynamic and inclusive work environment that fosters creativity and collaboration. Their employees enjoy flexible working opportunities, generous pensions contributions, and numerous training opportunities to further their career growth.
What's Next
If you're ready to take your career to the next level in a dynamic and rewarding environment, don't hesitate!
Apply Today by clicking on the link!
Due to the high volume of applications we are experiencing, our team will only be in touch with you if your application is shortlisted.
Công ty TNHH Bảo hiểm Nhân thọ Dai-ichi Việt Nam (“Dai-ichi Life Việt Nam”) được thành lập ngày 18 tháng 01 năm 2007, là thành viên của The Dai-ichi Life Insurance Company, Limited (“Dai-ichi Life”) – Nhật Bản, một trong những công ty bảo hiểm nhân thọ hàng đầu tại Nhật Bản và trên thế giới.
Với kinh nghiệm hơn 110 năm hoạt động trong ngành bảo hiểm nhân thọ và giá trị nền tảng “Khách hàng là trên hết”, Dai-ichi Life Việt Nam luôn nỗ lực cung cấp các sản phẩm và dịch vụ tài chính tốt nhất nhằm đáp ứng nhu cầu tài chính đa dạng và sự tin tưởng của khách hàng Việt Nam.
Daiichi Life cung cấp các dịch vụ bảo vệ con người về chăm sóc sức khỏe, bảo vệ tài chính, định hướng giáo dục cho con cháu... giúp bậc phụ huynh yên tâm về bảo vệ gia đình thân yêu, tương lai của các con được rõ ràng, được đảm bảo.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm y tế, bảo hiểm tai nạn, bảo hiểm sức khỏe và bảo hiểm nhân thọ.
- Kiểm tra sức khỏe định kỳ hàng năm
- Các hoạt động ngoại khóa
- Hoạt động ngoài trời
- Du lịch nghỉ mát, team building hàng tháng, hàng quý và định kỳ hàng năm.
Lịch sử thành lập
- Năm 2007: Dai-ichi Life Insurance Company of Vietnam Limited được thành lập với 100% vốn đầu tư từ Tập đoàn Dai-ichi Life Nhật Bản.
- Năm 2008: Công ty chính thức khai trương văn phòng giao dịch đầu tiên tại thành phố Hồ Chí Minh.
- Năm 2010: Đạt mốc 100,000 hợp đồng bảo hiểm.
- Năm 2012: Đạt mốc 200,000 hợp đồng bảo hiểm.
- Năm 2015: Trở thành công ty bảo hiểm nhân thọ đầu tiên tại Việt Nam có vốn đầu tư nước ngoài đạt 100 triệu USD.
- Năm 2018: Chính thức đổi tên thành Công ty Bảo hiểm nhân thọ Dai-ichi Việt Nam.
- Năm 2019: Đạt mốc 1 triệu hợp đồng bảo hiểm và trở thành công ty bảo hiểm nhân thọ lớn nhất Việt Nam.
- Hiện tại, Dai-ichi Life Việt Nam vẫn tiếp tục phát triển và mang đến những dịch vụ bảo hiểm chất lượng cho khách hàng tại Việt Nam.
Mission
- Dai-ichi Life Việt Nam tuyên bố sứ mệnh “Kết nối Triệu Yêu Thương” và cam kết “Gắn bó dài lâu” cùng đất nước và người dân Việt, nỗ lực mang đến sự hài lòng cao nhất cho khách hàng, cũng như không ngừng tiên phong trong những lĩnh vực mới nhằm tạo ra những thay đổi tích cực cho xã hội và cộng đồng”.