Việc làm MB Bank

Cập nhật 28/09/2024 18:35
Tìm thấy 213 việc làm đang tuyển dụng
Ngân hàng Thương mại Cổ phần Quân đội MB Bank
Support Engineer
MB Bank
3.3
24 đánh giá 2,289 việc làm
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 3
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 3
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 18/12/2023
Hạn nộp hồ sơ: 14/10/2024
Hình thức: FULL_TIME
Kinh nghiệm: 1 - 3 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Quận Một

Chi tiết công việc

Headcounts: 06
Project Introduction
Includes analytics, computing, database, mobile, networking, storage and web. To establish cloud service, one of the keys is have the Identities ready in the Cloud.
Azure Security support team belongs to Microsoft CSS Cloud & Enterprise Business Unit. This position under Azure Security support team is responsible for delivering Azure Security Service and support to our global customers with the ultimate satisfaction.
The engineer is responsible for support delivery, working with customers to resolve complex technical customer issues on the Microsoft Azure Platform. In addition, the engineer will focus on determining technical support scenarios, supportability asks, support workflow adjustments for Azure Security components; identifying required tools, cloud access, training, processes or capabilities for support to assess issues. Need to closely collaborate with engineering, operations and other CSS engineers.

Azure Security team takes charge in Endpoint Security, Threat Analytics, Infrastructure solutions, Information Protection and involving products like Defender for Cloud, Microsoft Sentinel, Information Protection, Key Vault, Defender for Endpoint, Windows Defender, Defender for Cloud App and Defender for Identity, which use machine learning, big data.....to secure endpoint devices, apps and other resources in various security scenes.
Main Responsibilities
1. Technical services & Responsiveness
• Drive the communication with the customer to deliver desired solutions in response to customers’ concerns.
• Effective Communication & Collaboration
• Identify the right resource to collaborate with to work toward the final solutions.
• Collaborate with cross-group peers both proactively and reactively.
2. Operational Precision
• Use appropriate documentation and utilization and / or labor tracking methods to account for time.
• Manage and prioritize your workload while keeping team members and management appropriately informed.
• Specific measurements include achieving the CPE team goals, time to resolution or escalation, enabling a response time similar to competitors, maintaining technical skills through completion of ongoing readiness and new Azure technology training.
3. Training & Readiness
• Work with your manager, as appropriate to assess your own core competencies and identify current knowledge deficiencies /training needs, as well as potential future needs.
• Implement your development plan, actively seek development opportunities, and complete all scheduled training.
• Meet with your manager to assess and adjust the plan as needed to match mid- and long-term career plans.
• Make effective technical presentations, both internal and external. Your skills and experience/Opened to all Levels
Qualifications:
• Bachelor's degree in computer science, Electronic Engineering or equivalent experience.
• Excellent communication skills, collaboration skills, self-motivation and must have a strong team spirit.
• Must have strong verbal and written English skills.
• A minimum of 1–3 year IT experience and demonstrate aptitude for providing superior customer service in politically charged environment.
• Strong analytical logic thinking knowledge of one or two of the following domains: Network, Cyber security Collection products. Familiarity with OS Internals concepts (Windows, Linux, etc.), Storage, Active Directory and Security Understanding of Virtualization concepts and virtual system administration, in-depth knowledge of VMware/Hyper-V as a plus.
• Knowledge of Microsoft Azure Platform services (as a plus) Microsoft Azure architecture and its components (Fabric, Compute, Storage, etc.) Azure Platform development and deployment concepts

Khu vực
Báo cáo
Quy mô:
Trên 10.000 nhân viên
Địa điểm:
63 Lê Văn Lương

Ngân hàng Thương mại Cổ phần Quân đội MB Bank là ngân hàng thương mại cổ phần ở Việt Nam, là một doanh nghiệp trực thuộc Bộ Quốc phòng. MB Bank được thành lập vào ngày 04 tháng 11 năm 1994, với số vốn điều lệ ban đầu lúc mới thành lập chỉ 20 tỷ đồng cùng với 25 cán bộ nhân viên. 

Trải qua gần 25 năm xây dựng và trưởng thành, MB ngày càng phát triển lớn mạnh, trở thành một tập đoàn tài chính đa năng với ngân hàng mẹ MB tại Việt Nam & nước ngoài (Lào, Campuchia) và các công ty thành viên (trong lĩnh vực chứng khoán, bảo hiểm, tài chính tiêu dùng, quản lý quỹ, quản lý tài sản, bảo hiểm nhân thọ). Với các mặt hoạt động kinh doanh hiệu quả, MB đã khẳng định được thương hiệu, uy tín trong ngành dịch vụ tài chính tại Việt Nam. MB có các hoạt động dịch vụ và sản phẩm đa dạng trên nền tảng quản trị rủi ro vượt trội, hạ tầng CNTT hiện đại, phát triển mạnh mẽ mở rộng hoạt động trên các phân khúc thị trường mới bên cạnh thị trường truyền thống của một NHTM. Sau hơn 25 năm xây dựng và trưởng thành, hiện nay MB được đánh giá là một định chế tài chính vững vàng, tin cậy, phát triển an toàn bền vững, có uy tín cao.

Chính sách bảo hiểm

  • Bảo hiểm nhóm cho nhân viên MB Bank
  • Bảo hiểm nhân thọ MB Ageas Life

Các hoạt động ngoại khóa

  • Du lịch
  • Team Building
  • Thể dục thể thao

Lịch sử thành lập

  • Vào ngày 04 tháng 11 năm 1994, Ngân hàng TMCP Quân Đội (MB) chính thức khai trương với 25 cán bộ nhân viên và vốn điều lệ ban đầu là 20 tỷ đồng. 
  • Năm 2000, MB thành lập Công ty TNHH Chứng khoán Thăng Long (nay là Công ty CP Chứng khoán Ngân hàng TMCP Quân Đội MBS) và Công ty Quản lý nợ và Khai thác tài sản Ngân hàng TMCP Quân Đội (MBAMC). 
  • Năm 2003, MB triển khai cải tổ toàn diện về hệ thống và nhân lực
  • Năm 2004, trở thành ngân hàng đầu tiên phát hành cổ phần thông qua đấu giá ra công chúng với tổng mệnh giá là 20 tỷ đồng.
  • MB tiếp tục đạt những bước phát triển quan trọng như ký kết thỏa thuận ba bên với Vietcombank và tập đoàn viễn thông quân đội Viettel về việc thanh toán cước viễn thông của Viettel, đạt thỏa thuận hợp tác với Citibank, thành lập công ty quản lý quỹ Đầu tư chứng khoán Hà Nội HFM (nay là Công ty CP Quản lý quỹ Đầu tư Ngân hàng Quân Đội MB Capital), triển khai thành công dự án hiện đại hóa công nghệ thông tin CoreT24 của tập đoàn Temenos (Thụy Sĩ).
  • Năm 2008, MB tái cơ cấu tổ chức và tập đoàn viễn thông quân đội Viettel chính thức trở thành cổ đông chiến lược. 
  • Năm 2009, MB ra mắt Trung tâm Dịch vụ Khách hàng 247 
  • Nawm 2010, khai trương chi nhánh đầu tiên tại nước ngoài tại Lào 
  • Ngày 1/11/2011, MB thực hiện thành công việc niêm yết cổ phiếu trên sở giao dịch chứng khoán TP Hồ Chí Minh (HSX), khai trương chi nhánh thứ hai tại nước ngoài tại Campuchia trong cùng năm. 
  • Năm 2019, MB nâng cấp thành công hệ thống CoreT24 từ R5 lên R10 và ra mắt logo và bộ nhận diện thương hiệu mới.
  • Năm 2020, MB được vinh danh là "Ngân hàng Tiêu biểu Việt Nam" 
  • Năm 2021, nhận giải thưởng "Nơi làm việc tốt nhất Châu Á" 

Mission

Vì sự phát triển của đất nước, vì lợi ích của khách hàng

Những nghề phổ biến tại MB Bank

Bạn làm việc tại MB Bank? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo MB Bank

MB Bank

Click để đánh giá