Việc làm MSC Group

Cập nhật 08/11/2024 08:47
Tìm thấy 1 việc làm đang tuyển dụng
Công ty Cổ phần Chứng khoán Bảo Minh
Hr Officer
MSC Group
43 việc làm 1 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ: 20/12/2024
Hình thức: Toàn thời gian
Kinh nghiệm: Không yêu cầu
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- 74 NGUYỄN THỊ THẬP, PHƯỜNG BÌNH THUẬN, QUẬN 7, TP. HỒ CHÍ MINH

Mô tả công việc

Job Overview:
HR Officer is mainly responsible for recruitment and non-academic training functions and assists HR & Admin on other projects in a professional manner for the purpose of retaining satisfaction from internal clients.
Responsibilities and Duties:
• Oversee HR General, Recruitment & Expat Formalities responsibilities with the support from HR Corporate Team;
• Manage professional communications and announcements aimed at keeping staffs informed of key updates;
• Maintain accurate and up-to-date HR records (electronic and hard copies) and handle filing in a professional and careful manner;
• Prepare HR reports and metrics for management review;
• Stay informed about HR trends and best practices and suggest improvements to enhance HR operations.
1. Recruitment & Training:
• Handle recruitment for assigned positions and support the team in other recruitment activities;
• Collaborate with hiring managers to identify staffing needs and ensure timely filling of vacancies.
• Maintain recruitment metrics and provide regular reports to management.
• Monitor check-in procedures and deliver induction to ensure newcomers feel welcome on their first date;
• Prepare service and employment offers/ contracts;
• Oversee logistics for training activities;
• Coordinate with related parties and external training providers to organise training courses where needed;
• Evaluate the effectiveness of training initiatives and make recommendations for improvement.
2. Expat Formalities
• Be responsible for collecting required documents and preparing applications for expat formalities (work permit, TRC, visa, etc.);
• Coordinate with related parties to manage all aspects of expatriate formalities, including visa processing, work permits, and immigration requirements.
• Collaborate with relevant government agencies and external vendors to ensure compliance with local regulations.
• Assist expatriate employees with relocation logistics and support their integration into the organization.
And other tasks assigned by Line Manager.

Yêu cầu công việc

Qualifications:
Education:
• University degree in Human Resources, Business Administration or a related field
• English fluency, strong communication both verbal and written
• Microsoft office literacy, especially Excel. At least 1-year-experience at similar role.
Competencies:
• Problem solving. Organizational and time management skills
• Ability to work independently and as part of a team. Excellent interpersonal and communication skills
• Ability to handle sensitive and confidential information with professionalism and integrity
• Knowledgeable of HR general functions
• Strong knowledge of HR best practices, Labour laws, and labour-related regulation
Personalities: Detail-oriented. Willing to learn. Can-do attitude
Others: Professional appearance. Understanding of school operation

Quyền lợi được hưởng

Chăm sóc sức khoẻ
Private premium medical insurance & accident Insurance
Nghỉ phép có lương
26 days leave
Khác
Children tuition assistance scheme
Khu vực
Báo cáo

Quy mô:
25 - 100 nhân viên
Địa điểm:
Lầu 3, Tòa nhà Pax Sky, 34A Phạm Ngọc Thạch

Công ty Cổ phần Chứng khoán Bảo Minh (gọi tắt là BMSC) được sáng lập bởi Tổng Công ty Cổ phần Bảo Minh – Tổ chức Bảo hiểm và đầu tư Tài chính hàng đầu tại Việt Nam.

Công ty được thành lập và hoạt động kinh doanh chứng khoán theo Giấy phép số 90/UBCK- GP ngày 21/04/2008 và hoạt động Lưu ký Chứng khoán số 19/UBCK-GCN ngày 21/4/2008 do Ủy Ban Chứng Khoán Nhà Nước cấp và là thành viên của Trung tâm Lưu ký Chứng khoán theo giấy chứng nhận số 92/CNTVLK ngày 12/5/2008.

Chính sách bảo hiểm

  • Được hưởng chế độ BHXH, BHYT, BHTN, Bảo hiểm sức khỏe theo quy định của Công ty.
  • Được hưởng Bảo hiểm trách nhiệm người sử dụng lao động

Các hoạt động ngoại khóa

  • Team building.
  • Company trip
  • Tiệc tất niên cuối năm

Lịch sử thành lập

  • Tháng 04/2008, Trở thành thành viên thứ 92 của Trung Tâm Lưu ký Chứng khoán Việt Nam (VSD)
  • Tháng 09/2008, Trở thành công ty chứng khoán thành viên giao dịch thứ 85 của TT GDCK Hà Nội.
  • Tháng 11/2008, Trở thành thành viên giao dịch của Sở giao dịch chứng khoán TP Hồ Chí Minh
  • Tháng 10/2009, Danh hiệu “CTCK thành viên tiêu biểu của năm” do Sở GDCK Hà Nội và Báo Đầu tư tổ chức.
  • Tháng 12/2010, Chuyển trụ sở chính từ Hà Nội vào TP HCM.
  • Tháng 01/2013, Biên lợi nhuận ròng năm 2012 đạt 44,41%
  • Tháng 09/2016, Có sự thay đổi lớn trong cơ cấu cổ đông lớn và đội ngũ quản trị điều hành
  • Tháng 10/2016, Lãi ròng 9 tháng vượt 23% kế hoạch năm
  • Tháng 01/2017, Bổ nhiệm Tổng giám đốc Hoàng Văn Thắng.

Mission

Sứ mệnh của BMSC là cung cấp cho khách hàng những dịch vụ tài chính, tư vấn tốt nhất, giúp tối đa hoá lợi ích của khách hàng và duy trì tính minh bạch của thị trường tài chính.

Những nghề phổ biến tại MSC Group

Bạn làm việc tại MSC Group? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo MSC Group

MSC Group

Click để đánh giá