Suntory is a global leader in consumer-packaged goods, renowned for producing and distributing a uniquely diverse portfolio of beverages, premium spirits, beer, wine, and wellness products throughout the world. With a history dating back to 1899, we are driven by a profound purpose: to inspire the brilliance of life, by creating rich experiences for people, in harmony with nature.
Suntory PepsiCo Vietnam Beverage (SPVB) is a strategic alliance between PepsiCo Inc. and Suntory Holdings Ltd. since 2013.
At Suntory PepsiCo VietNam Beverage, we are committed to creating a diverse, equitable, and inclusive workplace for all employees. We strive to provide equal opportunities for employment, development, and advancement regardless of race, color, religion, gender, gender identity or expression, sexual orientation and age. We are continuously working to cultivate an environment that is free from discrimination, harassment, and bias, and we welcome all individuals to apply for roles at Suntory PepsiCo.
Job Responsibilities
- Develop Food Delivery fundamentals
- Identify new potential customers (hits list) and have a hunting plan with the Hunting Team
- Work closely with the Farming Team to sustain FD coverage to secure loyalty & build up volume
- Build JBP with Strategic Partners' Food Delivery platforms
- Provide pre & post-execution evaluation of campaigns
- Monitor the Food Delivery Budget and optimize using it
- Identify new opportunities
- Generate channel/ customer/shopper insights in the Food Delivery channel,
- Make analysis and strategic channel development plans for nationwide Food Delivery Channel, identify new channel opportunities, and define the proper course of action to seize them
- Frequently do trade visits, and touch base with the market to understand it well
- Follow up and support the deployment and evaluate the success
- Channel lead & relationship management
- Channel lead:
- Build monthly/quarterly/yearly plans for online campaigns, promotion, sampling,…
- Conduct Business Reviews with senior managers from SPVB and the customers
- Monitor performance and compliance, taking corrective action where necessary
- Effectively communicate all plans to the Sales team & internal stakeholders, and have monthly/weekly tracking of the performance progress & keep all relevant functions updated
- Relationship management
- Build and nurture a working relationship with Food Aggregators
- Excellent in communication and building relationships with cross-functional departments and customers
- Work & collaborate closely with brand teams, and digital marketing to launch effective campaigns on Food Delivery platforms
- Collaborate well with ASM and Distributors to ensure sales order for customers
- Other tasks assigned by Line Manager
- Bachelor's degree, major in Marketing/ Economics/ Commerce is preferred.
- >2 years of sales/brand/trade experience in the FMCG industry
- >3 years experience in the online industry, related to FMCG products; must have proven experience in developing, digital transformation and partnership management
- Extensive experience with and deep understanding of online players (e-commerce, food platform, e-wallet) and their operation/ model
- Having direct experience or knowledge of ON channels in FMCG and Food Aggregators is a plus
- Ability to conceptualize and execute projects, with strong bias for action and delivering results.
- Track record of developing and managing multiple marketing programs simultaneously.
- Ability to organize, plan, prioritize and meet deadlines; proven track record in achieving set objectives.
- Pro-active, creative, smart, resourceful and resilient self-starter who thrives in a fast-paced environment where initiative and innovation are required.
- High energy level is essential, dedicated work ethic.
- Ability to adapt to evolving role and responsibilities; open to new learning opportunities.
- Strong desire to continually improve work processes, systems and deliver against agreed objectives
- Good knowledge of the industry, competitors, customers and trade dynamics
Công ty CP XNK Hóa chất và Thiết bị Kim Ngưu (VIETCHEM) là đơn vị có gần 20 năm kinh nghiệm hoạt động trong lĩnh vực sản xuất và kinh doanh Hóa chất & Thiết bị thí nghiệm và là đối tác của các thương hiệu nổi tiếng trên thế giới: Meiko; Miwon; Masan; Samsung; LG... và đối tác tin cậy của các thương hiệu lớn tại Việt Nam như: EVN; PETRO VIETAM; VINACONEX; ... đáp ứng nhu cầu đa dạng của khách hàng trong lĩnh vực hóa chất và thiết bị y tế: Thí nghiệm, sinh học, khoa học kỹ thuật và các dịch vụ tư vấn, vận chuyển, bảo dưỡng sửa chữa thiết bị trong lĩnh vực hóa chất và một số dịch vụ khác.
Với hệ thống cơ sở vật chất Nhà máy sản xuất gần 60.000 m2 và trụ sở, hệ thống văn phòng làm việc tại trung tâm thành phố Hà Nội và các tỉnh thành tại miền Bắc và miền Nam, hệ thống dây chuyền hiện đại và trên 50 đầu xe tải chuyên dụng; Đội ngũ nhân sự là các chuyên gia, kỹ sư giàu kinh nghiệm trong ngành đồng thời áp dụng các hệ thống quản lý chất lượng tiên tiến: ISO 9001:2015; ISO 14001: 2015... VIETCHEM luôn đáp ứng kịp thời cho khách hàng những sản phẩm chất lượng cao, tiến độ giao hàng đảm bảo, giá thành hợp lý đáp ứng kịp thời nhu cầu của các khách hàng trong lĩnh vực nghiên cứu, sản xuất và dịch vụ khác.
Chính sách bảo hiểm
- Chế độ BHXH. BHYT, BHTN đầy đủ;
Các hoạt động ngoại khóa
- Chính sách phúc lợi khác: Chế độ ăn ca, tham quan du lịch hàng năm, nghỉ lễ, phép, thăm hỏi theo quy
Lịch sử thành lập
- Ngày bắt đầu hoạt động: 30/06/2004
Mission
Với tiêu chí “Hợp tác cùng phát triển”, và định hướng “Liên tục cải tiến, không ngừng nâng cao chất lượng sản phẩm” VietChem đã luôn nỗ lực về cả nhân lực, vật lực, xây dựng uy tín thương hiệu, niềm tin và tự hào là nhà cung cấp cho nhiều đối tác khách hàng lớn trong và ngoài nước
Song song với nhiệm vụ kinh doanh của mình, Công ty luôn coi trọng phát triển văn hóa chuẩn mực của Công ty với giá trị cốt lõi: Ân cần – Thân thiện – Chuyên nghiệp – Uy tín – Trách nhiệm. Chúng tôi luôn luôn lắng nghe, thấu hiểu mọi phản hồi từ phía khách hàng để xây dựng nền móng vững chắc cho các hoạt động của Công ty đảm bảo tiêu chí “Hợp tác cùng phát triển” giữa các đối tác và khách hàng.