YOUR MISSION:
Task 1: Customs Clearance Management
- Monitor broker performance
- Evaluate and perform product classification
- Validate import request and customs declaration
- Validate import value
- Process duty/tax payment request
- Follow tracker and SLA to ensure on time delivery and avoid storage, dem/dept
- Manage conformity regulation before or after import/export clearance
- Maintain HS code and document for customs audit/internal audit
- Trouble shooting related to CIPL and COO
- Support Manager’s request
- Execute day-to-day operational activities of supply chain, inventory planning and logistics operations
- Evaluate daily inbound/outbound capacity through coordinating with internal stakeholder
- Evaluate Warehouse day-to-day picking, packing efficiency and also order accuracy
- Ensure warehousing operations is safe and it has efficiency improvements
- Identify savings by removing waste or unnecessary steps in the logistics process
- Create policies or procedures for warehouse activities
- Responsible to monitoring warehouse order fulfillment
- Responsible for stocks return/ reverse management
- Support Manager’s request
- Manage all inbound and outbound deliveries
- Monitor preadvice for freight collect for air/sea freight
- Monitoring container full fill rate and leadtime
- Forecasting volume per routine and manage actual delivery volume
- Monitoring warehouse loading to ensure no stocks has left over
- Ability to deliver successfully on time to scheduled required arrival date to the customer
- Assess and recommend ideal shipping methods, routing or carriers to meet necessary parameters, specifications and costs
- Co-ordinate with customers and other stakeholders on their queries regarding delivery status
- Ensuring that service quality is upheld
- Deal with feedback, queries and complaints positively. Provide immediate and long-term solution
- Schedule/ arrange collection with Warehouse on Return Collection. Monitoring the return been pickup and reach destination on time
- Ensure the integrity of inventory accuracy and manage stock movements physical stocks and system in both Puma system and 3PL system
- Identify and resolve any inventory discrepancies and ensure inventory and system records are match
- Keep track and monitoring of short pick, temp-missing, slow moving and obsolete stock with 3PL warehouse and inventory team
- Take charge of the non-inventories such like paper bag and security tape is accurate
- Monitoring 3PL on daily inventory report and cycle count
- Stocktake responsible
- All related reports are updated in excel/BI or SAP
- Following up trackers
- Conducts functional review meetings with internal customer WS, Retail, Ecom
- Organizing the Documents Library for related documents
- Support all logistics ad hoc activities assigned by the manager
- Documentation and Filling
- Purchase to Pay for consumable or logistics related service
- Responsible to follow up all 3PL invoices. Validate invoice for payment processing
Education:
Bachelor in Logistics/Customs/Supply Chain
IT Skills:
Profound knowledge of Microsoft Office
WMS & ERP Knowledge
Professional:
Minimum 4 Years Of Relevant Experience
Language Skills:
Practical in English – 100% English communication/documentation at work
PUMA supports over 19,000 employees across 120+ countries. The PUMA Group owns the brand PUMA, Cobra Golf and stichd, and is headquartered in Herzogenaurach, Germany.
PUMA provides equal opportunities for all job applicants, regardless of race, color, religion, national origin, sex, gender identity or expression, sexual orientation, age, or disability. Equality for all is one of the core principles at PUMA and we do not tolerate any form of harassment or discrimination.
Honor Lane Shipping (HLS) được thành lập từ năm 1997, đến nay HLS đã mở rộng tới 38 văn phòng sở hữu, với hơn 1000 nhân viên. Với khối lượng vận chuyển hàng hóa vượt quá 400.000 TEUS, chúng tôi đã đa dạng hóa danh mục dịch vụ và phạm vi phủ sóng của mình, từ chuyển phát nhanh 1 KG đến dự án di dời nhà máy, chúng tôi hợp lý hóa các giải pháp vận chuyển hàng hóa cho khách hàng. Tâm lý hướng đến hiệu suất khiến chúng tôi phải thực hiện thêm các bước về dịch vụ dành cho khách hàng, hồ sơ theo dõi và danh tiếng trên thị trường của chúng tôi đã chứng minh HLS là công ty dẫn đầu ngành.HLS tạo điều kiện cho một mạng lưới các giải pháp vận tải được phát triển tốt, tích hợp và liền mạch, từ vận tải đường biển, đường hàng không và đường bộ đến kho bãi, hậu cần, quản lý hàng tồn kho, dịch vụ thông tin và dịch vụ tư vấn cho ngành. Các dịch vụ vận chuyển trước, vận tải đường biển và điểm đến mở rộng cho phép HLS vận hành một trong những dịch vụ vận chuyển điểm-điểm toàn diện nhất trên toàn thế giới.
Chính sách bảo hiểm
- Được tham gia BHXH, BHTN, BHYT, …. theo luật bảo hiểm theo quy định của pháp luật Nhà Nước
Các hoạt động ngoại khóa
- Tổ chức các hoạt động thể thao: bóng đá, bóng chuyển, ….
- Tổ chức các bữa tiệc party, các sự kiện
- Du lịch hàng năm
- Team building ngoài trời
Lịch sử thành lập
- Thành lập năm 1997
Mission
Tâm lý hướng đến hiệu suất khiến chúng tôi phải thực hiện thêm các bước về dịch vụ dành cho khách hàng, hồ sơ theo dõi và danh tiếng trên thị trường của chúng tôi đã chứng minh HLS là công ty dẫn đầu ngành. HLS tạo điều kiện cho một mạng lưới các giải pháp vận tải được phát triển tốt, tích hợp và liền mạch, từ vận tải đường biển, đường hàng không và đường bộ đến kho bãi, hậu cần, quản lý hàng tồn kho, dịch vụ thông tin và dịch vụ tư vấn cho ngành. Các dịch vụ vận chuyển trước, vận tải đường biển và điểm đến mở rộng cho phép HLS vận hành một trong những dịch vụ vận chuyển điểm-điểm toàn diện nhất trên toàn thế giới.