Mô tả công việc
JOB SUMMARY:
We are seeking a dynamic and experienced Trade Marketing Leader to join our team. You will play a pivotal role in developing and implementing effective trade marketing strategies, driving growth and market expansion for our brands across retail, B2B, and Horeca channels.
KEY ACCOUNTABILITIES
Strategic Planning:
● Lead the Trade Marketing team to develop and execute effective trade marketing strategies for retail, B2B, and Horeca and other assigned channels. Ensure alignment and coordination across channels for maximum results.
● Build and manage an effective trade marketing budget, allocating resources efficiently to achieve objectives.
● Develop and implement trade marketing plans tailored to each channel, ensuring brand presence and visibility.
Brand Activation:
● Create innovative and engaging trade marketing campaigns to drive sales and brand awareness. Collaborate with relevant departments to ensure successful campaign execution.
● Develop and implement promotional activities, displays, and events to enhance brand presence at retail outlets.
● Ensure adherence to industry regulations and guidelines for all trade marketing activities to be balance with company risk possibilities.
Partner Development:
● Understand the needs and preferences of partners to provide appropriate solutions and support.
● Collaborate with B2B team to build and maintain strategic partnerships with distributors, retailers, and key customers. Ensure their satisfaction and strong collaboration.
● Negotiate and close favorable trade agreements.
Analysis & Evaluation:
● Prepare regular reports on market trends, operational efficiency, and propose improvements.
● Collect, analyze, and evaluate market data, competitor information, and trade marketing performance.
● Monitor and evaluate the effectiveness of trade marketing campaigns, making adjustments as needed.
Leadership & Management:
● Lead and manage the trade marketing team, ensuring high performance and employee satisfaction.
● Foster a positive and innovative work environment.
● Train and develop team members to enhance their skills and effectiveness.
Yêu cầu công việc
JOB REQUIREMENT
● Minimum 5 years of experience in trade marketing, sales, or channel management.
● Fluency in English (written and spoken).
● Effective analytical and problem- solving skills.
● Deep understanding of the market and industry.
● Strong leadership, management, and communication skills.
● Bachelor&039;s degree in Business, Marketing, or a related field.
● Proficiency in data analysis and management tools.
Quyền lợi
Laptop, Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Phụ cấp, Chế độ thưởng, Đào tạo, Tăng lương, Công tác phí, Nghỉ phép năm
Cập nhật gần nhất lúc: 2024-10-22 00:00:02
Thành lập năm 2001, trải qua hành trình phát triển, Thái Tân tự hào là nhà cung cấp số 1 về nguyên, phụ liệu trong sản xuất bia và nước giải khát tại Việt Nam.
Phát triển với mô hình “One Stop Shop” cung cấp hơn 1500 danh mục sản phẩm sản xuất bia và nước giải khát. Thái Tân hiểu rằng, mỗi sản phẩm là thành tựu của cảm hứng và sáng chế. Với vai trò là nhà cung cấp nguyên, phụ liệu đầu vào, Thái Tân cống hiến bền bỉ, mang đến những sản phẩm tốt nhất cho khách hàng, góp phần vào sự thành công của các thương hiệu đồ uống Việt Nam.
Hơn thế, Thái Tân không ngừng tìm tòi, sáng tạo và thích nghi trước sự thay đổi của thị trường và mở rộng kinh doanh. Thái Tân đã – đang và sẽ giữ vững vị thế tại thị trường Việt Nam và hướng đến trở thành nhà cung cấp “F&B đẳng cấp quốc tế”.
Từ năm 2018, Thái Tân đã tiến hành ứng dụng công nghệ 4.0, đưa hệ thống ERP – SAP vào quản lý và vận hành doanh nghiệp nhằm nâng cao quy trình quản lý và chặt chẽ hơn các hệ thống điều hành.
Trong suốt 12 năm liên tiếp, Thái Tân luôn giữ vị trí TOP 300 Doanh nghiệp tư nhân lớn nhất Việt Nam được VNR500 công nhận, tiên phong trong lĩnh vực mới tại Việt Nam là Homebrew và Craft beer.
Review VẬN TẢI THÁI TÂN
Quy trình làm việc chưa chuyên nghiêp, xúc phạm nhân viên