Mô tả công việc
Location: HCMC, Vietnam
Flexibility: Hybrid
Job type: Permanent
About the job
At Sanofi Consumer Healthcare, we have one shared mission - we work passionately, every day, to "serve healthier, fuller lives" now and for the generations to come. In order to do so, we strive to act as a force for good by integrating sustainability along our business and employees' mission and operate responsibly from both a social and environmental point of view. Everything we do is centered around people's interests - our consumers, our customers, healthcare professionals, and our employees - across the world. We are building loved brands that serve 1bn consumers worldwide, through our key platforms: Allergy, Physical & Mental Wellness, Pain, Digestive Wellness and Cough, Cold & Flu. We aspire to become the best Fast Moving Consumer Health (FMCH) company In & For the world and we aim to build a work environment where people can thrive, grow, enjoy and be at their best.
In our dynamic Brand Performance team, we seek an innovative and committed Brand Performance Manager. This role is pivotal in shaping the financial and brand health across local markets, driving profitability, and setting the direction for long-term brand ambition.
Key Responsibilities:
- Manage the P&L for brands within local markets, optimizing profitability.
- Craft and implement long-term brand strategies to enhance market share and brand preference.
- Foster brand affinity, health, and positive imagery among consumers.
- Contribute to brand budgeting processes, focusing on net sales and marketing spend, while also establishing performance metrics.
- Monitor brand performance monthly at the country level, devising action plans when necessary.
- Engage in monthly Integrated Business Planning (IBP) to ensure brand objectives are met.
Brand Strategy:
- Develop strategic brand pillars and business goals based on insights from local consumers, shoppers, and healthcare professionals (HCPs).
- Analyze and leverage consumer, shopper, and HCP journeys to influence brand selection.
- Create a localized shopper strategy, identifying the most effective channel segmentations and activations.
- Conduct competitive analysis to define our brand's unique propositions.
- Set local market pricing in alignment with global guidelines and work closely with the Trade Marketing Team on channel strategies.
- Devise a local HCP engagement strategy and define the New Product Development (NPD) roadmap.
Brand Management:
- Tailor and manage brand campaign strategies to meet local market nuances.
- Adapt brand assets and content to resonate with local audiences, ensuring compliance with regulations.
- Oversee the brand's budget and execution of localized marketing initiatives based on consumer insights.
- Offer insights on innovation projects to stay ahead in the market.
Yêu cầu công việc
- Experienced in managing brand performance, with a deep understanding of international markets.
- A strategic thinker with a proven track record in developing and executing brand strategies.
- Excellent in communication and collaboration, capable of working with diverse teams and stakeholders.
- Agile and adept at managing multiple priorities in a dynamic environment.
- Fluent in English, with the ability to navigate multi-country operations effectively.
Pursue progress, discover extraordinary
Better is out there. Better medications, better outcomes, better science. But progress doesn't happen without people - people from different backgrounds, in different locations, doing different roles, all united by one thing: a desire to make miracles happen. So, let's be those people.
At Sanofi, we provide equal opportunities to all regardless of race, color, ancestry, religion, sex, national origin, sexual orientation, age, citizenship, marital status, disability, or gender identity. Watch our ALL IN video and check out our Diversity Equity and Inclusion actions at sanofi.com!
Quyền lợi được hưởng
Health Insurance for Individual and family / Annual Vaccination for employee & Family members
15 days
Sanofi Việt Nam thuộc Tập đoàn Sanofi của Pháp, tập đoàn toàn cầu mang đến những giải pháp chăm sóc sức khỏe phát minh, được thúc đẩy bởi một mục đích: "Chúng tôi theo đuổi sự nhiệm màu của khoa học để cải thiện cuộc sống của mọi người.".
Đội ngũ nhân viên của Sanofi trên toàn thế giới luôn cố gắng chuyển đổi cách thức thực hành y khoa, biến điều không thể thành có thể cho bệnh nhân.
Tại Việt Nam, Sanofi đã có mặt hơn 70 năm, có 2 văn phòng và nhà máy hiện đại đạt chứng nhận TGA-GMP tại Khu Công Nghệ Cao Thành phố Hồ Chí Minh. Tại đây, Sanofi cũng đặt Trung tâm nghiên cứu & phát triển sản phẩm duy nhất của khu vực Đông Nam Á.
Niềm đam mê thực hiện những điều đúng đắn cho bệnh nhân của chúng tôi chưa bao giờ dừng lại.
Chính sách bảo hiểm
- Chế độ Bảo hiểm đầy đủ (BHYT, BHXH, BHTN)
Các hoạt động ngoại khóa
- Hoạt động xã hội
- Dã ngoại, team building theo quý
- Chương trình giao lưu văn hóa của công ty,mở tiệc tùng, lễ hội
- Các cuộc thi năng khiếu như : Ca hát, múa, nhảy
- Tham gia các hoạt động, sự kiện, team building, du lịch nghỉ mát… do Công ty tổ chức;
Lịch sử thành lập
- Được thành lập năm 2013
Mission
- Cung cấp và phân phối các sản phẩm với chất lượng tốt nhất và đem đến sự hài lòng cho khách hàng
Review SANOFI VIETNAM
Môi trường làm việc tuyệt vời.Có sự tôn trọng lẫn nhau trong công việc.
Quyền lợi thật tuyệt vời với thời gian nghỉ ngơi thoải mái. Khối lượng công việc là vấn đề thường trực mà ban quản lý thừa nhận.
Công ty có trách nhiệm rất tốt, lắng nghe bạn, lương tốt, đào tạo nội bộ 2x8 hoặc 3x8.