Mô tả công việc
(1) OVERALL SCOPE OF THE ORGANISATION
• Business Development, new External customers acquisition
• Generate Business opportunities for all SDS services
• Deliver results based mainly on Sales revenue and new won business objectives
(2) ESSENTIAL DUTIES/ RESPONSIBILITIES:
As External Customer Sales Executive, you will play a pivotal role in developing Samsung SDS external client portfolio and market share. You will be in charge to prospect local market to identify relevant customer targets and business opportunities based on Samsung SDS service offer such as
Ocean and Air forwarding service, contract logistics and express courier. Your mission will focus on new customer acquisition and portfolio development, aligned with branch objective and individual targets. Your role will also involve collaborating with other team members to ensure efficient sales process and consistent service level. The main tasks for the role are described as below:
Conduct market research and prospecting activity, identify new customer targets in multi industry sectors, and build up solid Business Opportunity pipeline.
Approach Business Customer targets and local decision makers to offer SDS solutions and service portfolio.
Manage customer portfolio, win new customers and retain existing businesses.
Achieve sales targets and hit critical KPIs.
Report and review performance achievement with sales leader, implement clear sales strategy aligned with objectives and targets.
Gather customer and market information, collaborate with procurement and pricing colleagues to provide competitive offers.
Collaborate with Customer service and Operation team to ensure consistent service level and customer satisfaction.
Yêu cầu công việc
REQUIREMENTS:
(a) EDUCATION / QUALIFICATION:
Bachelor’s degree/ Diploma/ Certificate in Business Administration, Transportation, Logistics,
Supply Chain Management or a related field preferred. (Or an equivalent combination of work and education. / equivalent combination of work experience)
(b) EXPERIENCE
Minimum 3 years’ experience in logistics industry, preferably in commercial role, business development.
(c) SKILLS:
Strong commercial and sales hunter mindset, with self-driven, highly persistent and motivated behavior.
Strong relationship-building skills with various stakeholders. Capable of identifying and convincing local decision makers for logistics services.
Good Vietnamese and English communication skills, ability to communicate in other languages is a strong plus.
Interest and knowledge about logistics services, freight forwarding and contract logistics market environment, as well as Vietnam economic situation and industry development
Quyền lợi được hưởng
- 100% gross salary during probation;
- Statutory insurances;
- Birthday gift;
- Quarterly Party/voucher, Team Building, YEP;
- Lunch allowances, shuttle bus;
- OT should be compensated based on gross salary;
- Annual Salary Review;
- In Period Leave for female (3hr/month);
- Professional and challenging working environment.
- Được thành lập từ 20/08/2008, với khả năng và hướng đi rõ ràng, Sapo nhanh chóng khẳng định được vị trí hàng đầu trong việc xây dựng nền tảng công nghệ hỗ trợ lĩnh vực bán lẻ và TMĐT. Tính đến tháng 1/2023, Sapo đã đồng hành cùng hơn 190,000 Doanh nghiệp và chủ kinh doanh trên hành trình phát triển, trở thành Nền tảng quản lý và bán hàng đa kênh được sử dụng nhiều nhất Việt Nam.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Bóng đá
- Bóng bàn
- Thể thao
- Party
- Teambuilding
Lịch sử thành lập
- Tháng 9/ 2013: Sapo mở chi nhánh tại Hồ Chí Minh
- Tháng 4/ 2018: Bizweb và Sapo chính thức hợp nhất trở thành nền tảng quản lý và bán hàng đa kênh Sapo với hơn 47,000 khách hàng
- Tháng 10/ 2014: Ra mắt phần mềm quản lý bán hàng thông minh Sapo.vn
- Tháng 1/ 2014: CYBERAGENT VENTURES - quỹ đầu tư thuộc tập đoàn Cyberagent Nhật Bản đầu tư vào Bizweb
- Năm 2015: Sapo được trao tặng danh hiệu Sao Khuê năm 2015 với hơn 5000 khách hàng
- Năm 2013: Bizweb đã ghi danh vào giải thưởng Nhân tài đất Việt 2013 với hơn 4000 khách hàng
- Năm 2012: Bizweb được trao tặng danh hiệu Sao Khuê năm 2012 với hơn 2000 khách hàng
- Năm 2010: Sapo cho ra mắt giải pháp bán hàng trực tuyến Bizweb
- 2008: Công ty được thành lập
Mission
Ngay từ khi thành lập, Sapo đã xác định cho mình sứ mệnh “Làm cho việc bán hàng dễ dàng hơn”.