Roles and Responsibilities
The Chief Representative should possess dynamic capabilities and network. Being based in Vietnam, reporting to the Managing Director, in charge of the day-to-day operations of the Vietnam office and ongoing business activities. He/She is responsible for driving the Company’s growth and ensuring compliance with local laws and regulations. He/She is expected to work closely with the Singapore headquarters and report on market research/analysis to share his/her recommended insights.
Responsibilities
Strategic Planning
- Develop and execute marketing and business strategies aligned with the Company’s goals in Vietnam for targeted market segments.
- Work closely with the Management, Department Heads and Person-In-Charge of this project to share on-the-ground and critical business information, such as legal compliance matters, market insights, leads and recommendations.
- Participate in and perform analysis of business opportunities, potential client needs.
Maintain Relationship
- Build and maintain relationships with our existing customers, stakeholders, government officials, regulatory bodies and relevant authorities to ensure compliance.
- Relay contact information of customers and/ or suppliers who are interested in doing business with the Head Office
Market Research and Analysis
- Conduct market research to understand local trends in Vietnam in relevance to the current economic situation, related investments, marketing and demand for services and competition in relevant market segments.
- Analyse and formulate countermeasures for the business competitive strategy
Representation
- Act as the face of the organisation in Vietnam, representing the Company’s interests, values, and goals to customers, stakeholders and public if any.
- Help to source for goods and supplies as required.
Risk Management
- Check and control quality and quantity of secondary materials to be purchased in Vietnam.
- Assess and mitigate risks associated with operations in Vietnam, including legal, financial, and reputational risks.
Government and Regulatory Compliance
- Study and understand Vietnam statutory law and regulations, in particular tax and export related.
Team Management
- Manage and oversee administration of the Representative Office.
- Lead and manage local team, ensuring cohesion and alignment with the Company’s objectives and goals for Vietnam.
Financial Acumen
- Prepare and manage operational budget projection forecast, expenses and adherence to financial targets.
Any other ad-hoc duties required.
Job Requirement
- Minimum Degree in any field, preferably business related.
- Proficiency in English and Vietnamese, both written and spoken.
- Knowledge in Microsoft applications such as Outlook, Teams, Word, Excel, and PowerPoint
- Ability to work in a fast-paced environment and convey information on a timely basis.
- Possess an inquisitive mind with strong strategic planning and execution skills, with the ability to align local strategies with company objectives.
- Demonstrates ability to identify and capitalise on business opportunities, develop strategic partnerships, and expand the company’s presence within the Vietnamese market.
Other information
- Working hours: 8:30 to 5:30 Monday to Friday
- Working place: District 3, HCMc
- Probationary period of 3 months (100% salary)
- Full salary social insurance
- Salary range: 45 – 50 million gross
- Allowances and benefits: Depending on ability and company policy after probationary period
- Occasional business trips abroad, rarely overtime.
Công ty Cổ Phần Ứng Dụng Bản Đồ Việt (Vietmap Application JSC) được thành lập vào năm 2006. Với tầm nhìn có mặt trên tất cả các phương tiện giao thông, VIETMAP đã giới thiệu đến khách hàng rất nhiều các dòng sản phẩm như: thiết bị GPS dẫn đường,Camera hành trình, phần mềm theo dõi và quản lý xe, các giải pháp ứng dụng bản đồ số Việt Nam và hệ thống thông tin địa lý (GIS)…
VIETMAP đã luôn không ngừng nỗ lực từng ngày để mang đến sự an tâm, thoải mái, hiệu quả cho khách hàng trong lĩnh vực giao thông bằng các sản phẩm, dịch vụ chất lượng cao. Phương châm “Lấy khách hàng làm trung tâm” luôn được VIETMAP xem là kim chỉ nam trong mọi suy nghĩ và hành động. Đồng hành và phát triển với công ty là một đội ngũ nhân viên chính trực, chuyên nghiệp. Họ chính là tài sản quý báu để giúp VIETMAP thực hiện được những chiến lược, mục tiêu đặt ra. Và tất nhiên Vietmap không phải là môi trường tuyệt vời nhất nhưng ở đây bạn sẽ được quan tâm, tạo cơ hội để phát triển toàn diện nhất. Không dừng lại ở đó, VIETMAP hứa hẹn sẽ là một trong những doanh nghiệp có được những bước đột phá vượt bậc về sản phẩm, mang lại niềm tin cho khách hàng và xây dựng một nền tảng nhân sự vững chắc trong tương lai.
Review VIETMAP JSC
Tư duy thì lỗi thời rảnh rỗi thì lại lôi ra họp mà họp cũng không giải quyết được vấn đề gì, phí thời gian.
Trung thu, Tết, Lễ công ty đều có thưởng đều đặn, sinh nhật cũng có quà nho nhỏ, tổ chức mỗi tháng
Nếu muốn lên trình trải nghiệm cảm giác lên trình trong 2 3 tuần thì các bạn cứ vào, áp lực nhiều