Mô tả công việc
- Develop and implement strategies, exploring new business opportunities to achieve assigned sales targets.
- Manage frontline tasks to achieve growth through sales & marketing activity, including branding, expansion in markets, new service, and awareness, business development, superior customer relationships and the best quality/innovative services.
* Specific Responsibilities:
- Responsible for identifying new sales leads, pitching services, and maintaining fruitful customer relationships. Meet monthly/annual sales obligations as assigned.
- Provide strategic guidance on business development opportunities, including setting specific new product/service targets, competitive activity, sales efforts, and promotion programmes.
- Ensure face-to-face client and developmental sales interaction. Build and maintain strong relationships with new clients, ensuring customer satisfaction and repeat business to improve sales revenue
- Actively participate in industry functions. Support with relevant business market research for new opportunities.
- Develop marketing strategy/marketing campaigns & activities/ plans to penetrate different segments of the market
- Collect market information. Prepare and submit detailed sales reports, forecasts, and market analyses (both about industries and competitors) to suggest proper selling schemes to Management
- Collaborate with internal teams, such as technical experts and project managers, to provide clients with accurate and timely information regarding their projects.
- Coordinate with Customer Service Team and related Section Manager to handle clients' complaints/ claims or collect outstanding debts
- Attend industry trade shows, conferences, and networking events to promote our services and expand the client base. Collaborate with the marketing team to develop marketing collateral, promotional materials, and campaigns to support sales efforts.
- Mentor and guide frontline team members, sharing best practices and techniques for successful sales.
- Other duties upon requested
Yêu cầu công việc
- At least 3 years experience in Sales/ BD of related products or services
- Good command of English & Chinese (Mandarin) and MS Office
- Strong interpersonal, negotiation, presentation and communication skills
- Combination of strategic and business development skills set
- Enjoy and willing to travel frequently for business
Quyền lợi được hưởng
18 days annual leave
Yearly
Ngân hàng TMCP Quốc tế, tên viết tắt là VIB dưới sự quản lý của Ngân Hàng Nhà Nước Việt Nam bắt đầu đi vào hoạt động ngày 18/9/1996. Tính đến ngày 30/06/2022, vốn điều lệ VIB đạt hơn 21.076 tỷ đồng. Vốn chủ sở hữu đạt hơn 28.250 tỷ đồng và tổng tài sản đạt gần 350.000 tỷ đồng. VIB hiện có hơn 11.000 cán bộ nhân viên làm việc tại 174 chi nhánh và phòng giao dịch ở 27 tỉnh/thành trọng điểm trong cả nước. Hiện nay, VIB là 1 trong 10 ngân hàng thương mại lớn nhất và phát triển nhanh nhất tại Việt Nam.
Chính sách bảo hiểm
- Bảo hiểm xã hội
- Bảo hiểm y tế
- Khám sức khỏe định kỳ
- Bảo hiểm sức khỏe Aon Care (dành cho cấp Cán bộ Quản lý)
Các hoạt động ngoại khóa
- Chương trình xã hội, từ thiện
Lịch sử thành lập
- Năm 1996, Ngân hàng VIB vừa thành lập đã đạt được số vốn điều lệ lên đến 5.644 tỷ đồng.
- Năm 2006, triển khai thành công Dự án Hiện đại hóa Công nghệ Ngân hàng. Tăng vốn điều lệ lên hơn 1.000 tỷ đồng. Nhận bằng khen của Thống đốc Ngân hàng Nhà nước.
- Năm 2007, tăng vốn điều lệ lên 2.000 tỷ đồng.
- Năm 2008, được độc giả báo Sài Gòn Tiếp thị bình chọn là doanh nghiệp có "Dịch vụ ngân hàng bán lẻ được hài lòng nhất năm 2008".
- Năm 2009, ký thỏa thuận hợp tác toàn diện với ngân hàng Commonwealth Bank of Australia (CBA).
- Năm 2010, ngân hàng Commonwealth Bank of Australia (CBA) – ngân hàng hàng đầu của Úc đã chính thức trở thành cổ đông chiến lược của VIB với tỷ lệ sở hữu cổ phần ban đầu là 15%. Tăng vốn điều lệ lên 4.000 tỷ đồng.
- Năm 2016, Giải thưởng “Ngân hàng Tài trợ Thương mại Tốt nhất khu vực Đông Á – Thái Bình Dương” từ IFC
- Năm 2017, 564.442.500 cổ phiếu VIB chính thức giao dịch trên thị trường chứng khoán tập trung (UpCom) từ ngày 9/1/2017
- Năm 2018, Ngân hàng Nhà nước quyết định cho VIB áp dụng chính thức Basel II
- Năm 2019, VIB được chấp thuận tăng vốn điều lệ lên trên 9.245 tỷ đồng
- Năm 2020, VIB được IFC nâng hạn mức tài trợ thương mại lên 144 triệu USD
- Năm 2022, VIB đặt kế hoạch tăng vốn điều lệ lên trên 21.000 tỷ đồng, tăng 35,7%. VIB đưa thương hiệu và dịch vụ ngân hàng đến gần hơn với người trẻ qua The Masked Singer
Mission
Hướng tới khách hàng, nỗ lực vượt trội.
Review Ngân hàng Quốc Tế Việt Nam - VIB
Văn hóa làm việc tệ, chế độ lương thưởng thấp, sếp thường xuyên mắng nhân viên (RV)
Môi trường làm việc toxic, bóc lột sức lao độc, sếp độc đoán (RV)
Thiếu uy tín, chuyên nghiệp, nợ lương thanh toán hơn tháng, một nơi quá tệ để làm việc (RV)