The job holder is responsible for the PnL management of customer segments in line with strategic objectives; coordinate business plan development activities and select priority actions for each period to generate revenue and optimize costs, achieve target profit in line with the bank's strategy, and manage key impact indicators (drivers) by each segment to optimize customer lifetime value (CLV).
Key Accountabilities (1)
Customer Value Management (CVM) for all Customer segments under the management of Division
- PnL management of customer segments in line with strategic objectives; coordinate business plan development activities and select priority actions for each period to generate revenue and optimize costs, achieve target profit in line with the bank's strategy, and manage key impact indicators (drivers) by each segment to optimize customer lifetime value (CLV).
- Identify opportunities and gaps (GAPs) of different categories to come up with success metrics; plan and identify actions to be implemented through close coordination with the Business Analysis unit (BF - Finance) and the DA Division.
- Coordinate with DA Divison in establishing the Next Best Offer (NBO) model and ensure timely implementation, the right interaction channel according to each target customer segment.
- Manage target indicators/customer identification models for segments and sub-segments through making requirements for DA Division to implement.
- Closely coordinate with BF unit to develop an effective customer management reporting system, campaign management, customer lifecycle value management based on customer relationships.
Organizational cultural work
- Ensure management in Division under 3 principles: fairness, transparency and respect.
- Be an example in building and strengthening corporate culture.
- Participate in research, organizing the implementation of initiatives and projects to contribute to the implementation of the strategy of the Division
- Provide expert guidance and coach, guide, and mentor senior officers/officers within the team on the tasks and job skills related to the department's functions and responsibilities.
- Strictly adhere to the Bank's Labor Regulations.
- Perform work in accordance with internal policies, regulations, procedures, and guidelines and commit to service level agreement. (SLAs).
Other Duties As Required/directed By The Direct Manager.
Key Relationships - Direct Manager
Head of Strategic Business Planning & Management
Key Relationships - Direct Reports
N/A
Key Relationships - Internal Stakeholders
Units of the Division, relevant TCB units
Key Relationships - External Stakeholders
TCB's customers and business partners
Success Profile - Qualification and Experiences
Qualifications
- MBA in Economics; Bank; Customer segments or related fields.
- Foreign Language (English): According to the Bank's regulations
- 15+ years of experience in portfolio management, customer engagement management in the finance/banking industry or equivalent organizations.
- Have in-depth professional experience in data analysis, building a management reporting system to track performance indicators related to customers.
- Knowledge of reading and analyzing reports on market research, understanding the competitor market..
- Understand the technology and system background and make some requirements for the data analysis team.
- Experience in designing customer retention management frameworks, building customer retention programs and campaigns for each segment based on CVP to optimize customer life cycle value
- Experience in project management or E2E management according to the customer journey.
- Experience and understanding of change management
Công ty Cổ Phần Ứng Dụng Bản Đồ Việt (Vietmap Application JSC) được thành lập vào năm 2006. Với tầm nhìn có mặt trên tất cả các phương tiện giao thông, VIETMAP đã giới thiệu đến khách hàng rất nhiều các dòng sản phẩm như: thiết bị GPS dẫn đường,Camera hành trình, phần mềm theo dõi và quản lý xe, các giải pháp ứng dụng bản đồ số Việt Nam và hệ thống thông tin địa lý (GIS)…
VIETMAP đã luôn không ngừng nỗ lực từng ngày để mang đến sự an tâm, thoải mái, hiệu quả cho khách hàng trong lĩnh vực giao thông bằng các sản phẩm, dịch vụ chất lượng cao. Phương châm “Lấy khách hàng làm trung tâm” luôn được VIETMAP xem là kim chỉ nam trong mọi suy nghĩ và hành động. Đồng hành và phát triển với công ty là một đội ngũ nhân viên chính trực, chuyên nghiệp. Họ chính là tài sản quý báu để giúp VIETMAP thực hiện được những chiến lược, mục tiêu đặt ra. Và tất nhiên Vietmap không phải là môi trường tuyệt vời nhất nhưng ở đây bạn sẽ được quan tâm, tạo cơ hội để phát triển toàn diện nhất. Không dừng lại ở đó, VIETMAP hứa hẹn sẽ là một trong những doanh nghiệp có được những bước đột phá vượt bậc về sản phẩm, mang lại niềm tin cho khách hàng và xây dựng một nền tảng nhân sự vững chắc trong tương lai.
Review VIETMAP JSC
Tư duy thì lỗi thời rảnh rỗi thì lại lôi ra họp mà họp cũng không giải quyết được vấn đề gì, phí thời gian.
Trung thu, Tết, Lễ công ty đều có thưởng đều đặn, sinh nhật cũng có quà nho nhỏ, tổ chức mỗi tháng
Nếu muốn lên trình trải nghiệm cảm giác lên trình trong 2 3 tuần thì các bạn cứ vào, áp lực nhiều