- The job holder is responsible for providing the best financial protection and safety solutions to customers using insurance products and increasing the strong bond between customers and Techcombank
- Consult and Sales
- Introduce and advise on the most suitable insurance products for each stage of the customer's life (protection of health, family, finance, personal property, etc.)
- Give customers the best experience in terms of quality before and after sales service
- Complete all necessary documents for the Customer's Insurance contract, assist the customer in medical examination, hand over the insurance document to the Customer, assist the customer in the claim procedure. submit a claim file in accordance with the regulations of TCB and the insurance partner
- Handle and resolve customer's urgent/unexpected support requests quickly, promptly, and satisfactorily.
- Looking for opportunities to introduce customers to other sales forces at Techcombank (Example: TCBond investment products)
- Be the first contact for customers to contact when they arise support requests, questions and problems about insurance.
- Store and update daily/weekly/monthly reports on sales results/customer referral results from Techcombank's sales force
- Building strong and good relationships with customers, so that they always believe that "Techcombank is the best insurance product provider"
- Be the first point of contact for customers when their insurance-related needs arise.
- Ensuring the best service quality in every step of the customer's journey
- Systems and processes
- Strictly comply with Techcombank's policies on: information security, customer privacy, standards of behavior as a Techcomer.
- Comply with agreements on service quality between TCB and insurance partners.
- Comply with the process of selling and issuing insurance contracts in accordance with the standards of TCB and insurance partners
- Human:
- Continuously improve knowledge và soft skills to meet the increasingly complex and high requirements of service quality, ensuring every customer is satisfied with the service provided through self-study and attend training courses
- Always have the spirit of self-learning in work and life
- Always have an open attitude to share information with others in accordance with Techcombank's functions, duties and standards of conduct, ready to accept change
- Ownership, responsibility in work, through clear orientation, towards outstanding results
- Fully aware of organizational culture and perform tasks according to Techcombank's core values and behavioral standards, embodying Techcomer's DNA.
- Actively participate in Techcombank's organizational culture building activities
- Other related tasks as assigned by management.
Senior Manager, Priority Banking Center or Manager, Priority Business Management
Key Relationships - Direct Reports
None
Key Relationships - Internal Stakeholders
Priority Banking Center at the branch, Departments within the RBG Division and outside the relevant Division
Key Relationships - External Stakeholders
Customers, notary offices, Insurance companies, medical facilities, etc.
Success Profile - Qualification and Experiences
Qualifications
- University graduate or higher (preferably majoring in Insurance, Banking, Economics)
- English proficiency: TOEIC certificate or equivalent according to bank's requirement
- At least 08 years of experience working in the field of customer consulting in retail banking or life insurance/or experience in Priority Customer Service/or experience in business development, advertisement
Công ty TNHH BHNT Cathay Việt Nam là một công ty bảo hiểm nhân thọ có lịch sử hoạt động và phát triển tại Việt Nam từ năm 2008. Trong suốt hơn 10 năm hoạt động, công ty đã đạt được nhiều cột mốc phát triển đáng chú ý, bao gồm việc được xếp vào top 10 công ty bảo hiểm uy tín nhất tại Việt Nam vào năm 2018. Công ty đang tích cực phát triển các sản phẩm mới để đáp ứng nhu cầu của khách hàng và chuẩn mực dịch vụ của công ty được đánh giá là đáng tin cậy và chất lượng.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng chính sách bảo hiểm bao gồm bảo hiểm y tế, bảo hiểm tai nạn, bảo hiểm sức khỏe và bảo hiểm nhân thọ
- Được hưởng các gói BH của Cathay và PVI
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Teambuilding
- Sự kiện công ty: sinh nhật, liên hoan cuối năm
- Tình nguyện cuối tuần
Lịch sử thành lập
- Năm 2008, Cathay Việt Nam được thành lập tại Việt Nam.
- Năm 2018, Cathay Life Việt Nam được mệnh danh là "đứa con cưng" của công ty cha Cathay Life Insurance và đang tiếp tục phát triển mạnh mẽ tại thị trường Việt Nam.
- Trong năm 2017, Cathay Life Việt Nam đã lọt vào top 10 công ty bảo hiểm uy tín nhất tại Việt Nam.
- Vào năm 2022, công ty kỷ niệm 14 năm hoạt động và đang tích cực phát triển các loại sản phẩm mới để đáp ứng nhu cầu của khách hàng.
Mission
Bước đầu, chúng tôi sẽ tập trung xây dựng đội ngũ đại lý xuất sắc (trọng tâm là những đại lý toàn thời gian và chuyên nghiệp). Bên cạnh đó, với ban lãnh đạo xuất xắc, chúng tôi sẽ vận dụng hơn 50 năm kinh nghiệm ở Đài Loan một cách tốt nhất trong việc tiếp thị và thiết kế nên những sản phẩm độc đáo nhằm từng bước tạo một bản sắc riêng của Cathay Life trên thị trường Việt Nam.
Review Bảo hiểm Cathay Life Việt Nam
Công ty này đa cấp nhé mọi người
Không tốt cho sự phát triển trên con đường sự nghiệp (GL)
Phúc lợi càng ngày càng tốt(rv)