Overview:
We are looking for 02 BDEs in Translation & Localization industry, focusing on Outreach activities. The primary task is to perform Outbound Lead Generation, including cold calling, cold emailing, social selling. The secondary part is to perform Lead qualification and Deal closing.
While Translation & Localization may not be a familiar sector, you still can be a great fit if you can tick as many as possible of the following elements (in the order of priority):
1. Global market
2. Online service
3. B2B model
Job Description
- Generate new leads through outbound sales activities such as cold calling, email campaigns, and social media outreach.
- Conduct sales calls to prospects and customers.
- Build and maintain a strong sales pipeline.
- Qualify and convert Outbound Leads into Clients
Requirements
- Excellent communication skills in English (both verbal & written) are a must.
- Proven experience in Outbound sales, preferably in B2B environment.
- Comfortable and experienced in working with global clients.
- At least 2-year working experience in any field.
- Previous sales experience in a service business, IT outsourcing, SaaS or Technology sales is a big advantage.
- Possess the following characteristics: Diligent (proactively pursuing the company mission with a high degree of energy and self-discipline to ensure daily activity); Coachable (the ability to absorb and apply coaching); Curious (the ability to understand a potential customer's context through research, effective questioning and listening)
Benefits
- Competitive compensation package: Base salary (negotiated based on interview and test result) + attractive commission.
- Year-end bonus, 13th-month salary, oversea summer trip.
- Annual health check, extra health insurance (Bao Viet care)
- Opportunity to work overseas when the company opens foreign offices.
- 12-16 annual leave days; 10 days of paid sick & carer’s leave.
- Bonding activities and fresh fruits every day.
- Other benefits in compliance with Labor Law.
Công ty TNHH BHNT Cathay Việt Nam là một công ty bảo hiểm nhân thọ có lịch sử hoạt động và phát triển tại Việt Nam từ năm 2008. Trong suốt hơn 10 năm hoạt động, công ty đã đạt được nhiều cột mốc phát triển đáng chú ý, bao gồm việc được xếp vào top 10 công ty bảo hiểm uy tín nhất tại Việt Nam vào năm 2018. Công ty đang tích cực phát triển các sản phẩm mới để đáp ứng nhu cầu của khách hàng và chuẩn mực dịch vụ của công ty được đánh giá là đáng tin cậy và chất lượng.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng chính sách bảo hiểm bao gồm bảo hiểm y tế, bảo hiểm tai nạn, bảo hiểm sức khỏe và bảo hiểm nhân thọ
- Được hưởng các gói BH của Cathay và PVI
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Teambuilding
- Sự kiện công ty: sinh nhật, liên hoan cuối năm
- Tình nguyện cuối tuần
Lịch sử thành lập
- Năm 2008, Cathay Việt Nam được thành lập tại Việt Nam.
- Năm 2018, Cathay Life Việt Nam được mệnh danh là "đứa con cưng" của công ty cha Cathay Life Insurance và đang tiếp tục phát triển mạnh mẽ tại thị trường Việt Nam.
- Trong năm 2017, Cathay Life Việt Nam đã lọt vào top 10 công ty bảo hiểm uy tín nhất tại Việt Nam.
- Vào năm 2022, công ty kỷ niệm 14 năm hoạt động và đang tích cực phát triển các loại sản phẩm mới để đáp ứng nhu cầu của khách hàng.
Mission
Bước đầu, chúng tôi sẽ tập trung xây dựng đội ngũ đại lý xuất sắc (trọng tâm là những đại lý toàn thời gian và chuyên nghiệp). Bên cạnh đó, với ban lãnh đạo xuất xắc, chúng tôi sẽ vận dụng hơn 50 năm kinh nghiệm ở Đài Loan một cách tốt nhất trong việc tiếp thị và thiết kế nên những sản phẩm độc đáo nhằm từng bước tạo một bản sắc riêng của Cathay Life trên thị trường Việt Nam.
Review Bảo hiểm Cathay Life Việt Nam
Không tốt cho sự phát triển trên con đường sự nghiệp (GL)
Phúc lợi càng ngày càng tốt(rv)
Mình làm được 1 năm rồi, chế độ tốt, chỉ tiêu vừa phải, văn hóa công ty tốt (Fb)