Mô tả công việc
JOB SUMMARY:
We are seeking a dynamic and experienced Trade Marketing Leader to join our team. You will play a pivotal role in developing and implementing effective trade marketing strategies, driving growth and market expansion for our brands across retail, B2B, and Horeca channels.
KEY ACCOUNTABILITIES
Strategic Planning:
● Lead the Trade Marketing team to develop and execute effective trade marketing strategies for retail, B2B, and Horeca and other assigned channels. Ensure alignment and coordination across channels for maximum results.
● Build and manage an effective trade marketing budget, allocating resources efficiently to achieve objectives.
● Develop and implement trade marketing plans tailored to each channel, ensuring brand presence and visibility.
Brand Activation:
● Create innovative and engaging trade marketing campaigns to drive sales and brand awareness. Collaborate with relevant departments to ensure successful campaign execution.
● Develop and implement promotional activities, displays, and events to enhance brand presence at retail outlets.
● Ensure adherence to industry regulations and guidelines for all trade marketing activities to be balance with company risk possibilities.
Partner Development:
● Understand the needs and preferences of partners to provide appropriate solutions and support.
● Collaborate with B2B team to build and maintain strategic partnerships with distributors, retailers, and key customers. Ensure their satisfaction and strong collaboration.
● Negotiate and close favorable trade agreements.
Analysis & Evaluation:
● Prepare regular reports on market trends, operational efficiency, and propose improvements.
● Collect, analyze, and evaluate market data, competitor information, and trade marketing performance.
● Monitor and evaluate the effectiveness of trade marketing campaigns, making adjustments as needed.
Leadership & Management:
● Lead and manage the trade marketing team, ensuring high performance and employee satisfaction.
● Foster a positive and innovative work environment.
● Train and develop team members to enhance their skills and effectiveness.
Yêu cầu công việc
JOB REQUIREMENT
● Minimum 5 years of experience in trade marketing, sales, or channel management.
● Fluency in English (written and spoken).
● Effective analytical and problem- solving skills.
● Deep understanding of the market and industry.
● Strong leadership, management, and communication skills.
● Bachelor&039;s degree in Business, Marketing, or a related field.
● Proficiency in data analysis and management tools.
Quyền lợi
Laptop, Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Phụ cấp, Chế độ thưởng, Đào tạo, Tăng lương, Công tác phí, Nghỉ phép năm
Cập nhật gần nhất lúc: 2024-10-22 00:00:02
Được thành lập vào năm 1982, Mega Lifesciences tích cực tham gia vào việc giúp đỡ hàng triệu người có cơ hội tiếp cận các sản phẩm dinh dưỡng, thảo dược, thuốc kế toa và không kê toa an toàn, hiệu quả, chất lượng hàng đầu thế giới. Mega sản xuất, tiếp thị và phân phối các loại thuốc, sản phẩm dinh dưỡng và hàng tiêu dùng có chất lượng
Trụ sở chính tại Thái Lan, hiện nay, Mega có mặt ở 31 quốc gia trên toàn thế giới. Cơ sở sản xuất của chúng tôi đặt tại Thái Lan và Úc đã đạt các chứng chỉ quốc tế về thực hành sản xuất tốt. Chúng tôi xuất khẩu sang Châu Á – Thái Bình Dương, Trung Đông, Châu Phi, Cộng đồng các quốc gia độc lập (CIS), Mỹ La-tinh và Châu Âu.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
Các hoạt động ngoại khóa
- Bóng đá
- Du lịch
- Câu lạc bộ
- Team building
- Thể thao
- Party
Lịch sử thành lập
- 2015: Số lượng nhân viên toàn quốc là 600
- 2008: Nằm trong tốp 15 Công ty Dược
- 2002: Bắt đầu hoạt động Sales & Marketing cho các sản phẩm ETC
- 1999: Đầu tư vào hoạt động Sales & Marketing cho các sản phẩm Mega
- 1995: Bắt đầu kinh doanh mảng Phân phối – nằm trong tốp 3 Công ty Phân phối ở Việt Nam
- 1994: Thành lập Văn phòng Đại diện tại Việt Nam với khoảng 10 nhân viên
Review Mega Lifesciences
Tiêu đề là phát triển việc bán hàng
Môi trường làm việc đủ chuyên nghiệp
Một công ty rất tốt với tính nhân văn, sự tôn trọng và tự do