Mô tả công việc
The successful candidate will work directly with senior management to analyze and forecast the workforce capacity to perform the workforce planning and scheduling for our BPO team.
Responsibility:
Workforce Planning and Scheduling
- Responsible for day-to-day operations reporting to the Regional Workforce Manager;
- Prepare work schedules by team, by queue and by LOB including breaks, training, team meetings and other non-moderation activities;
- Maintain a roster of staff with accurate employee details which includes availability, preferences, and skills;
- Coordinate with training and talent acquisition team to forecast and manage staffing needs;
- Monitors adherence to work schedules and tracks over/under compliance and creates action plans to address staffing gaps and optimize utilization;
- Acts as WFM SME by providing program oversight and taking appropriate action to meet KPI goals and maximize efficiency.
Workforce Forecasting
- Analyze work volume projections using historical patterns and incorporate current trends at every interval in a 30, 60 and 90-day rolling period;
- Adjust volume forecast based on actual volume inputs and relay any changes to the WFM RTA and operations teams;
- Responsible for FTE forecasting requirements in order to meet targets based on work volume supplied by the client combined with planned shrinkage attrition (voluntary and involuntary), absenteeism (planned and unplanned) plus work-related shrinkages such as meal breaks, wellness breaks, coaching, team meetings and other offline non- moderation activities;
- Project Utilization rates based on current headcount and recommend capacity intake for offline activities to WFM planner;
- Design productivity targets based on current resource supply and project Overtime requirements when needed to meet Service Level and productivity metrics;
- Projects seating requirements Seat Utilization and Occupancy per LOB based on current manpower, company resources, and upcoming/existing business needs;
- Maintains capacity planning files and documents according to standard operating procedures and quality expectations.
Yêu cầu công việc
- University Degree, ideally in a relevant degree such as data analyst or similar;
- Minimum of 1 year of proven experience in a relevant position;
- Proficient in English communication;
- Solid knowledge of workforce management in BPO industry, including planning, scheduling, and forecasting;
- Content Moderation familiarity is a plus;
- Excellent data analysis skills with strong logical thinking mindset; ability to organize and analyze data in a structured manner;
- High level of critical thinking, attention to details;
- Familiar with Google Spreadsheet, Excel is a must; with other data analysis tools is a bonus;
- Thrive in a fast-paced content moderation environment;
- Good reporting and presentation skills;
- Fast-learning and open to change;
- Incorruptible integrity; initiative and has a strong work ethic;
- Excellent time management and organizational skills;
- Personal traits and self-management skills are required to manage unique risks and a fast pace work environment within the Content
- Moderation industry. Candidates may potentially be exposed to harmful content.
Quyền lợi được hưởng
1. Salary and Benefits
- Attractive salary & bonus;
- Premium Healthcare and Mental Health Care service for you, 100% covered by the company;
- Extra bonus per personal events (Wedding, Funeral, Hospitalization, Newborn baby) and a very cute baby box for staff who are going to welcome a new baby to the world;
- Annual health check, annual flu vaccination;
- Summer vacation (Paid days off and bonus);
- Paid leave.
2. Working Environment
- We work 40 hours per week;
- International, fun, and professional working environment: Working closely with both experienced Vietnamese and foreign experts;
- Standing desks if you like, Modern hardware, Free drinks (coffee, tea, etc.);
- Training and career development opportunities;
- Free in-house gym and game room for everyone. We love board games, video games, PS5, ping pong, football tables, and VR games.
PCA cung cấp các dịch vụ chính.Ngay từ giai đoạn đầu tiên, PCA đã có mặt để cung cấp dịch vụ phù hợp vào đúng thời điểm. Đảm bảo hiệu suất và tuân thủ tối ưu đồng thời tiết kiệm chi phí.
Chúng tôi cũng tham gia vào quá trình hoạt động của công ty khi cần trợ giúp, ví dụ: để đảm nhận các nhiệm vụ thất bại của các nhà cung cấp khác. Chúng tôi thường được yêu cầu kiểm toán các tài khoản kể từ khi thành lập sau khi phát hiện ra sai sót.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng đầy đủ các chế độ bảo hiểm;
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch
- Team building
- Event hàng tháng.
- Thể thao
- Party
Lịch sử thành lập
-
PCA cung cấp các dịch vụ chính.Ngay từ giai đoạn đầu tiên, PCA đã có mặt để cung cấp dịch vụ phù hợp vào đúng thời điểm. Đảm bảo hiệu suất và tuân thủ tối ưu đồng thời tiết kiệm chi phí. thành lập 2020
Mission
- . Chúng tôi tin tưởng vào việc hợp tác với các doanh nhân, chia sẻ nguyện vọng của họ và đóng góp vào thành công của họ bằng cách cung cấp hướng dẫn của chuyên gia và những hiểu biết sâu sắc có thể hành động. Bằng cách điều chỉnh các nỗ lực của mình, chúng tôi tạo ra sức mạnh tổng hợp thúc đẩy cả khách hàng và chúng tôi tiến lên trên con đường thịnh vượng.