Mô tả công việc
Your Missions
Coordinate financial planning with finance stakeholders, ensuring compliance with the closing calendar.
Define the monthly and yearly closing calendar.
Monitor the monthly closing process, addressing and escalating issues, and resolving global challenges.
Serve as the Single Point of Contact (SPOC) for group closing rules and for the controlling team, including Accounting, Sales, and Payroll.
Follow up on monthly KPIs to ensure the closing calendar is accurate and reliable.
Organize monthly meetings with SPOCs from other departments to summarize issues and propose solutions.
Support the transition to a new Enterprise Planning Management (EPM) system and fast-close calendar.
Act as a Financial Analyst for Travel & Expense reports:
- Update the travel database in BI monthly, check data and communicate the Group-level Travel & Expense report.
- Ensure accurate and validated budget allocation with Financial Managers of subsidiar.
- Update the Travel & Expense budget based on business performance.
- Propose improvements to current reporting and display methods.
Yêu cầu công việc
BA/MA degree in Finance, Controlling, or Accounting.
3 years of experience in finance or controlling.
Basic knowledge of accounting or controlling.
Interest in Business Intelligence (BI) tools; experience with ERP systems is an asset.
Fluent in English; additional language skills, such as French, are a plus.
Meticulous, reliable, and autonomous with strong teamwork and communication skills.
Quyền lợi được hưởng
13th-month salary
14+ annual leaves per year
Premium healthcare insurance, starting from your probation period
Project reviews and yearly performance appraisals
Annual company trips
Teambuilding activities: Team lunch/dinner, events, and celebrations, sports clubs (football, yoga, badminton, etc.)
International team with flexible working time + hybrid working
Tailor-made career path
Technical workshops and training courses
Mobility: Opportunities to be on-site abroad in our offices in over 60+ countries
Equal Opportunity
Amaris Consulting is proud to be an equal-opportunity workplace. We are committed to promoting diversity within the workforce and creating an inclusive working environment. For this purpose, we welcome applications from all qualified candidates, regardless of gender, sexual orientation, race, ethnicity, beliefs, age, marital status, disability, or other characteristics.
Được thành lập vào năm 1970, Công ty Vận tải Địa Trung Hải (MSC), SA của Geneva, Thụy Sĩ, là một trong những hãng vận tải container hàng đầu thế giới. Chúng tôi là một tổ chức toàn cầu thuộc sở hữu tư nhân điều hành mạng lưới hơn 480 văn phòng tại 150 quốc gia, tuyển dụng đội ngũ hơn 70.000 cá nhân tận tâm. Chúng tôi có một đội tàu gồm 490 tàu container với sức tải 18 triệu TEU được vận chuyển hàng năm. Lịch trình đi thuyền toàn cầu của chúng tôi bao gồm 205 tuyến đường, ghé 500 cảng, cho phép chúng tôi giao hàng cho khách hàng ở hầu hết mọi nơi trên thế giới.
Hoạt động như các hãng vận tải quốc gia độc lập, với dịch vụ vận tải đường biển được bổ sung bởi các dịch vụ kho bãi và vận chuyển tích hợp, chúng tôi cung cấp cho khách hàng dịch vụ giao hàng tận nơi và toàn cầu thực sự với kiến thức địa phương vượt trội. Các chuyên gia được đào tạo và giàu kinh nghiệm cho đầy đủ các dịch vụ của chúng tôi, bao gồm hàng lạnh, hàng quá khổ, hàng rời và mỗi dịch vụ thương mại của chúng tôi, mang lại cho chúng tôi khả năng duy trì dịch vụ cá nhân mà chúng tôi được công nhận trên toàn cầu, mang đến cho khách hàng sự an tâm- hãy nhớ rằng chúng tôi sẽ sẵn sàng giúp đỡ bất cứ khi nào chúng tôi cần.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Thể thao
- Teambuilding
Lịch sử thành lập
- 2005: Công ty được thành lập
Mission
Thành thạo, điêu luyện trong các hoạt động nghiệp vụ và chuyên môn, thông thạo và tuân thủ các quy định để đáp ứng tốt các yêu cầu của khách hàng.