>
YOUR ROLE & RESPONSIBILITIES
Position Overview:
In line with the Global Nutrition Strategy, the role will play a crucial part in driving the growth and success of the Food Solutions (Blended Solutions) business by identifying new market opportunities, implementing successful sales strategies to increase profitability and market share in Southeast Asia Region (SEA).
Key Responsibility/ Accountability:
- Develop the Blended Solutions Business in SEA region & ensure Gross Profit targets are achieved.
- Identify the new opportunities and support the sub-regional sales team to grow the Blended Solution business in SEA and build pipeline.
- Lead the execution and development of Blended solution strategies in SEA region.
- Work closely with Internal (Customer Service, Application, Manufacturing, Purchasing, Project Manager & Sales team) &
- External (Customers) to support the timely progress of new/ existing projects.
- Work with Manufacturing Sites to support the SEA business priorities and ensure the sourcing to sales process is running smoothly for new projects.
- Take part in Sales and Operations planning and ensure the new export and local projects for SEA region are planned and execute as per timelines.
- Proactively Work with Procurement to identify risk & opportunities to improve the blends profitability.
- Provide the comprehensive analysis of market and competitor activities to internal stakeholders as required.
- Work cohesively with internal/ external stakeholders to ensure customer centric culture is achieved and maintained.
- Must have a “best practice” continuous improvement and customer centric mindset.
- Strong commercial and business acumen with demonstrated strategic agility.
- Highly developed interpersonal skills – active listener and outstanding communicator.
- A strong work ethic, flexible in approach and supportive of others.
- Results orientated with a solutions-based sales approach.
- Agile, highly collaborative with an early adopter mindset.
- Ability to manage complexity and change in a dynamic environment.
- Analytical skills and high attention to detail.
- Strong persuasion and presentation skills.
- Highly motivated with a demonstrated ability to work under pressure managing and prioritising to meet tight deadlines.
- Demonstrated negotiation and influencing skills and ability to work well as part of cross functional/ cultural teams.
- Excellent IT Skills and practical knowledge of MS Office (Word, Excel, Outlook, PowerPoint).
Qualification/ Experience:
- Bachelor’s or master’s degree in food technology/ Science or related area
- Minimum 10+ years’ experience in a Food/Ingredients/Value Added Solutions and/or related industries with a significant portion of time spent in business developed in SEA region.
- Minimum 5+ years’ experience of leading a business development activity for Food/Ingredients/Value Added Solutions industry in SEA region.
- Evidenced ability to lead change, improve engagement and deliver results.
- Working knowledge and experience of SAP, MRP and CRM systems.
>
INTERESTED?
We look forward receiving your application.
Được thành lập vào năm 1982, Mega Lifesciences tích cực tham gia vào việc giúp đỡ hàng triệu người có cơ hội tiếp cận các sản phẩm dinh dưỡng, thảo dược, thuốc kế toa và không kê toa an toàn, hiệu quả, chất lượng hàng đầu thế giới. Mega sản xuất, tiếp thị và phân phối các loại thuốc, sản phẩm dinh dưỡng và hàng tiêu dùng có chất lượng
Trụ sở chính tại Thái Lan, hiện nay, Mega có mặt ở 31 quốc gia trên toàn thế giới. Cơ sở sản xuất của chúng tôi đặt tại Thái Lan và Úc đã đạt các chứng chỉ quốc tế về thực hành sản xuất tốt. Chúng tôi xuất khẩu sang Châu Á – Thái Bình Dương, Trung Đông, Châu Phi, Cộng đồng các quốc gia độc lập (CIS), Mỹ La-tinh và Châu Âu.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
Các hoạt động ngoại khóa
- Bóng đá
- Du lịch
- Câu lạc bộ
- Team building
- Thể thao
- Party
Lịch sử thành lập
- 2015: Số lượng nhân viên toàn quốc là 600
- 2008: Nằm trong tốp 15 Công ty Dược
- 2002: Bắt đầu hoạt động Sales & Marketing cho các sản phẩm ETC
- 1999: Đầu tư vào hoạt động Sales & Marketing cho các sản phẩm Mega
- 1995: Bắt đầu kinh doanh mảng Phân phối – nằm trong tốp 3 Công ty Phân phối ở Việt Nam
- 1994: Thành lập Văn phòng Đại diện tại Việt Nam với khoảng 10 nhân viên
Review Mega Lifesciences
Tiêu đề là phát triển việc bán hàng
Môi trường làm việc đủ chuyên nghiệp
Một công ty rất tốt với tính nhân văn, sự tôn trọng và tự do