Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Xe đưa đón
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Phụ cấp thâm niên
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
This role is responsible for collaborating with other departments to analyze MKT performance and strategy. They will participate in budgeting and forecasting processes, develop and track actual results, and recommend strategies. Additionally, this role will work closely with the heads of BUs to provide data analysis and insights to support informed business decisions.
* RESPONSIBILITY AND AUTHORITY
1. Strategic Brand Planning
- Support Senior MKT Strategy Manager to build cross-cate strategies.
- Collaborate with Sales Strategy to support Categories in building channel strategy, especially for NPIs
- Brainstorming fresh MKT ideas with senior management
- Support Categories to build up healthy portfolio with positive OP%
- Consolidate reports from Categories & Comm team to analyze & evaluate the campaign effectiveness (promotion scheme, sampling, branding, POSM). Set up ROI KPI for promotion scheme.
2. Market trends & Customer Insights:
- Handle all market research/ surveys both via agencies & in-house
- Lead the team to produce frequent reports on customer insights, consumer trends, market analysis, and marketing best practices to build successful strategies and to support key business decision making, including new launch opportunities
- Study other countries' portfolio to identify the potential NPIs for Vietnam
- Monitor & Analyze market reports (from agency & internal) on pricing, channels, promotion schemes, competitors activities... to identify business risks & opportunities & make recommendations to Category Leads
3. Budget Management:
- Manage the A&P budget to ensure investment efficiency, as agreed with the Category Leads and Head of MKT Strategy
- Represent MKT team to work with Finance on A&P forecast, budget allocation & changes.
- Work with Category Leads to make effective budget allocation amongst channels & activities (ATL/BTL)
Yêu Cầu Công Việc
- A Bachelor degree or equivalent
- Have 5-8 years of experience in strategic analyst positions of FMCG companies
- Have knowledge of financial management
- Strong strategic mindset & data analytics skillset
- Proficient in using data analysis tools
- Strong in presentation skills in English
- Positive attitude, result oriented, business acumen.
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
Ra đời năm 2017, Công ty cổ phần Lychee là doanh nghiệp đi đầu trong lĩnh vực xuất nhập khẩu và phân phối sản phẩm chăm sóc sức khỏe và sắc đẹp cao cấp Nhật Bản tại Việt Nam.
Với sứ mệnh tạo nên một cuộc “Cách mạng làm đẹp xanh”, Lychee mong muốn việc làm đẹp của phụ nữ không chỉ trở thành một thói quen được duy trì hàng ngày mà còn là lối sống nâng niu và yêu thương bản thân mình.
Chính sách bảo hiểm
- Tham gia BHXH,BHTN và BHYT theo Luật định
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch
- Team building
- Thể thao
- Party
Lịch sử thành lập
-
Ra đời năm 2017, Công ty cổ phần Lychee là doanh nghiệp đi đầu trong lĩnh vực xuất nhập khẩu và phân phối sản phẩm chăm sóc sức khỏe và sắc đẹp cao cấp Nhật Bản tại Việt Nam.
Mission
- Với tâm huyết của lãnh đạo cấp cao, sự gắn bó và cống hiến hết mình của đội ngũ cán bộ nhân viên, Lychee đã có những bước phát triển bền vững và luôn khẳng định được vị thế trên thị trường và chiếm được niềm tin yêu của khách hàng.
Review CÔNG TY LYCHEE
Phỏng vấn không chuyên nghiệp, thiếu tôn trọng ứng viên (rw)
Được nghỉ thứ 7 và chủ nhật. Nhưng chẳng có chế độ và phúc lợi gì. (rw)
Công ty sếp làm việc theo cảm tính, không được công tâm (rw)